اجتماعی

جاذبه های دیدنی در یکی از اسرار آمیز ترین کشورهای دنیا – هند

کد خبر : 31757

هماطور که میدانید کشور هند ، یکی از پرجمعیت ترین کشورهای دنیاست که در میان سواحل شگفت انگیز اقیانوس هند قرار گرفته و به بخشی از رشته کوه هیمالیا تکیه داده است .

صبح مشهد– کشور هند دنیایی از فرهنگ ها ، نژادها و همین مذاهب را در آغوش کشیده  و به همین خاطر به هفتاد و ملت معروف شده است . هند سرزمین جنگلهای بارانی ، سواحل شگفت انگیز و همچنین حیات وحشی بی مانند است و علاوه بر همه جاذبه های طبیعی بی نظیر ، تاریخی دیرینه و پر فراز و نشیب و آداب و رسوم  و عقایدی متنوع دارد . در ادامه شما را با گوشه ای از جاذبه های دیدنی آن آشنا خواهیم نمود و اطلاعاتی هر چند مختصر را در اختیارتان قرار می دهیم :

هند دومین کشور پرجمعیت دنیاست و بر اساس آخرین آمار جمعیتی بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون نفر در آن ساکن هستند . و جمعیت آن روز به روز در حال افزایش است . برخی تاریخ دانان و باستان شناسان معتقدند که این سرزمین قدیمی ترین تمدن دنیا را در خود پرورانده است . هندو های ساکن در این کشور به بیش از دویست زبان و گویش صحبت می کنند . و مذهب غالب آنها ، هندوئیسم است و بعد از آن مذهی مسیحیت ، بیشترین پیرو را دارد  .

جالب است بدانید هندوها بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند و از رو ، برای هندی ها مهمان داشتن یک افتخار محسوب می گردد  . و رفتار هندی ها با مسافران بسیار محترمانه و دوستانه است . با اینکه اغلب فقیر و از طبقه پایین هستند اما بسیار گشاده رو هستند .

در حین سفر و اقامت در کشور هند  با تور لحظه آخری سفر باتو  ، با تنوع غذایی بسیار بالایی روبرو می شوید و به جرات میتوان گفت همه گردشگران از سراسر دنیا جذب غذاهای لذیذ و متنوع هندی می شوند . البته اغلب خوراک های هندی پر ادویه و تند است ، بنابراین اگر مایل به خوردن این گونه غذاها نیستید ، این نکته را به گارسون و یا صاحب رستوران متذکر شوید .

یکی از اصلی ترین دغدغه های مسافران شلوغی و هرج و مرج فراوان در برخی از شهر های این کشور است بنابراین بهتر است قبل از انتخاب مقصد خود ساعات پیک ترافیک را کنترل نمایید . البته هندی ها مردمانی آرام و صلح جو هستند و در بدترین شرایط حریم شخصی و حقوق دیگران را زیر پا نمی گذارند .

پارک ملی کانها

در سرتاسر هند پارک های ملی فراوانی وجود دارد که اغلب دارای طبیعتی شگفت انگیز و گونه های نادری از جاندران است و در این میان پارک ملی کانها ، مورد توجه زیست شناسان و همچنین گردشگران بسیاری قرار گرفته است این پارک یکی از وسیع ترین زیستگاههای پستانداران در آسیا است که در آن گونه های نادری از جانوران و گیاهان به چشم می خورد ، جنگل های سرسبز و زیبای شالا و بامبو بخشی از محیط آن آنرا احاطه نموده است . جالب است بدانید این پارک ملی محل زندگی ببر هندی است و این گربه سان پر ابهت به یکی از دلایل اصلی بازدید بسیاری از گردشگران شده است . البته گونه های مختلف گرگ ها ، گوزن ها ، میمون ها و همچنین آهو ها نیز در اینجا زندگی می کنند .

 

گردشگران اغلب همراه با تورهای گروهی و در اکیپ های متعدد برای بازدید راهی پارک ملی کانها می شوند  . پارک ملی کانها سالانه میزبان تعداد بیشماری گردشگر و دوست دار طبیعت زیست است  بنابراین پیشنهاد می کنیم بازدید از آن را در الویت برنامه های خود قرار دهید .

 

مرداب های کرالا

مرداب های کرالا یکی دیگر از بهترین جاذبه های دیدنی در  کشور هند است که مشابه آن در کمتری نقطه ای از این کره خاکی دیده می شود . مرداب های کرالا در ایالت کرالا و در امتداد دریای عرب قرار دارد .  این مرداب ها زیستگاه گونه های نادری از گیاهان و جانوران بوده و  توسط جنگلهای انبوه گرمسیری احاطه گشته است . گردشگران با کرایه کردن قایق های چوبی که به شکل کلبه ساخته شده برای ساعتها در آبهای این منطقه به گشت و گذار می پردازند . و این گشت و گذار گاهی یک روز کامل به طول می انجامد و در این میان از طبیعت سرسبز و بسیار زیبا و همچنین روستاها و مناطق اطراف آن دیدن خواهید نمود . در طول این سفر معمولا وعده های غذا و نوشیدنی های بومی را در داخل همین قایق ها میل می کنید . جالب است بدانید مرداب کرالا مقصدی ایده آل برای گذران ماه عسل است و اقامتگاههای اطراف آن امکانات سطح بالایی را در اختیار گردشگران قرار میدهند.

شهر زیبا و پر هیاهوی دهلی

دهلی ، پایتخت کشور و یکی از دیدنی ترین شهرهای آن است که با دارا بودن جاذبه های دیدنی فراوان مقصد ایده الی برای گردشگران از سراسر دنیاست و بسیاری از پروازهای خارجی در ابتدا در این شهر به زمین می نشینند . شهر دهلی در کنار شهرهای دیدنی آگرا و جیپور مثلث طلایی هند را تشکیل داده و آمار بیشترین گردشگران را به خود اختصاص داده اند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن