اقتصادی

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خبر داد:

ارائه ۷۰۰ بسته سرمایه‌گذاری برای مناطق اقتصادی ایران در نمایشگاه بین‌المللی مشهد

کد خبر : 53682

دومین نمایشگاه معرفی بسته های سرمایه‌گذاری و توانمندی های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد شروع به کار کرد.

به گزارش صبح مشهد، مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: دیپلماسی سیاسی و نگاه مثبت دولت سیزدهم، رونق اقتصادی مناطق آزاد را افزایش داده است.

دکتر حجت الله عبدالملکی افزود: مناطق هفتگانه آزاد کشور سال گذشته ۲۳ هزار میلیارد تومان صادرات داشته اند و در سه ماه نخست سال جاری نیز ۱۲ هزار میلیارد تومان مبادلات تجاری را به ثبت رسانده اند.

وی با اشاره به تصویب ۷۰۰ بسته اقتصادی سرمایه گذاری صادراتی مناطق آزاد عنوان کرد: این بسته‌های اقتصادی و امتیازات در نظر گرفته شده با هدف مشارکت سرمایه گذاری ایرانی های خارج از کشور و تجار کشورهای همسایه است.

مشاور رییس جمهور خاطر نشان کرد: رفع موانع صادرات، حذف برخی قوانین دست و پا گیر و تغییر در مالیات ارزش افزوده و برخی معافیت های مالیاتی از جمله مهمترین مواردی است که در این بسته های اقتصادی به آنان توجه ویژه شده است.

وی تصریح کرد: این بسته های اقتصادی در خصوص حمایت از طرح ۳۰ هزار میلیارد تا ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی است که به طور میانگین برای هر منطقه آزاد ۱۰۰ بسته در نظر گرفته شده است.

عبدالملکی گفت: اقتصاد ایران اکنون با عبور از بحران تحریم ها خود را به یک ثبات در حوزه بین المللی رسانده است و فضا برای فعالیت سرمایه گذاران داخلی و بین المللی بیش از پیش فراهم شده است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور عنوان کرد: ایران سرزمین ناشناخته سرمایه گذاری در دنیا است، چراکه با وجود هزینه های تولید اقتصادی پایین، زیر ساخت های بسیار مطلوب، انرژی ارزان و حمل و نقل مناسب هنوز برای دنیا معرفی نشده است.

وی بیان کرد: در بسته های اقتصادی ارائه شده، توجیه و معرفی زیر ساختهای اقتصادی مناطق، تامین زیر ساختهای پروژه ها از جمله زمین، آب، برق و گاز و مجوزهای بی نام برای هر پروژه در اختیار فعالان اقتصادی متقاضی قرار می گیرد.

عبدالملکی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی مناطق آزاد عنوان کرد: این مناطق در حوزه فعالیت های اقتصادی، نگاه ملی دارند نه منطقه ای. از سوی دیگر این مناطق گام بزرگی در مسیر صادرات غیر نفتی دارند و ۳۰ درصد صادرات کشور از این مبادی انجام می شود.

وی اضافه کرد: عدم توانایی در معرفی و حضور فعال در بازارهای بین المللی از مهمترین چالش صادر کنندگان است که با ارائه بسته های پیشنهادی تلاش می شود، این دغدغه ها برطرف شود.

قشم، بندرانزلی، چابهار، کیش، ماکو، ارس و اروند هفت منطقه آزاد کشور است. روز گذشته با حضور معاون اول رییس جمهور از ۷۰۰ بسته سرمایه گذاری و توانمندی های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به ارزش ۴۳۰ هزار میلیارد تومان در تهران رونمایی شد.

دومین نمایشگاه بسته های سرمایه گذاری و توانمندی های صادراتی مناطق آزاد امروز در نمایشگاه بین المللی مشهد آغاز به کار کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + هفده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن