شهری

شهردار مشهد: ایجاد توقفگاه در محدوده‌های اطراف حرم رضوی ضروری است

کد خبر : 37127

شهردار مشهد گفت: در محدوده‌های منتهی به حرم مطهر رضوی، برای تغییر مدل‌های حمل و نقلی و تسهیل دسترسی زائران به حرم مطهر رضوی، ساخت توقفگاه ضروری است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد رضا کلایی روز یکشنبه در مراسم آغاز عملیات ساخت پارکینگ عمومی توحید و تکمیل پارکینگ هشت آباد در میدان شهدای مشهد افزود: بخش زیادی از رونق میدان شهدا بستگی به افزایش ظرفیت توقفگاه خودرو در این محل دارد که امیدواریم با بهره برداری از مجموعه توحید و پارکینگ هشت آباد این مشکل برطرف و زمینه رونق میدان شهدا فراهم شود.

وی اضافه کرد: پروژه توقفگاه توحید از پروژه‌هایی بود که مدت زمان طولانی معطل مانده بود و در حال حاضر ۱۴ ماه زمان برای احداث این پارکینگ در نظر گرفته شده است و همه باید کمک کنند تا این پروژه به سرعت اجرا و آماده بهره برداری شود.
شهردار مشهد گفت: ایجاد زیرساخت‌های حقوقی، فنی، طرح و تصویب یک پروژه شاید از هدایت پروژه دشوارتر باشد، سوخت پروژه‌ها را حوزه مالی و اقتصادی مهیا می‌کنند اما در حوزه اقتصادی شهرداری نیز پشتیبانی بسیار خوبی از پروژه‌ها شده‌ است.

کلایی افزود: معاونت اقتصادی در ابتدای تاسیس فقط در حوزه مشارکت در پروژه‌های اقتصادی فعال بود اما اکنون به بلوغ رسیده و تامین مالی پروژه‌های عمرانی و پشتیبانی از آنها را به خوبی انجام می‌دهد.
وی ادامه داد: اکنون حدود ۱۵ پروژه عمرانی از جمله پروژه های تقاطع غیر همسطح خلیج فارس، مصلی، آزادگان و رودپارک با پشتیبانی و تامین مالی حوزه اقتصادی شهرداری مشهد در حال اجراست.
سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: شهرداری مشهد در ۳۶ پروژه بزرگ اقتصادی با زیربنای بیش از ۲ میلیون و۴۰۰ هزار مترمربع مشارکت داشته ‌است.

مهدی حاتمی افزود: ۲۱ پروژه از این تعداد با بیش از یک میلیون مترمربع زیربنا شامل هفت مجموعه تجاری،۲ مجموعه خدماتی، چهار مجموعه مسکن ارزان قیمت و هشت مجموعه مختلط دارای پارکینگ عمومی به بهره‌برداری رسیده که از این پروژه های مشارکتی بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ جای پارک عمومی استحصال شده و در حال بهره‌برداری است.
وی اضافه کرد: در کنار پارکینگ توحید که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد ۱۵ پروژه مشارکتی دیگر شامل پنج پروژه تجاری، سه مجموعه مسکونی و اداری، سه مجموعه مسکونی ارزان قیمت و سه مجموعه مختلط دارای پارکینگ عمومی نیز با زیربنای بیش از یک میلون و ۴۰۰ هزار متر مربع در حال ساخت است که از این مجموعه‌ها نیز سه هزار و ۶۰۰ جای پارک استحصال خواهد شد.

سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: از مجموع فعالیت‌های اقتصادی بیش از ۱۰ هزار جای پارک خودرو برای شهر تامین شده ‌است.
حاتمی در خصوص توقفگاه توحید نیز اظهار کرد: پارکینگ توحید در پنج طبقه پارکینگ زیر سطحی عمومی با زیربنای ۴۰ هزار مترمربع و ۲ طبقه پارکینگ زیرسطحی اختصاصی با زیربنای ۱۵هزار مترمربع و ۶۵ هزار مترمربع فضای تجاری، مسکونی و اقامتی با اعتباری افزون بر ۶۳۴ میلیارد تومان احداث خواهد شد که سهم الشرکه شهرداری ۳۰ درصد و به مبلغ بیش از۱۹۴ میلیارد تومان است.

وی افزود: سرمایه گذار متعهد شده تا ظرف ۱۴ ماه پارکینگ‌های عمومی مجموعه توحید را احداث و به شهرداری مشهد تحویل دهد و امیدواریم بهره برداری از این پارکینگ باعث رونق بخشی به پروژه میدان شهدا شود.
عضو کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: مهمترین و بهترین کار مدیریت شهری به‌کار گرفتن و مشارکت مردم در فعالیت‌هاست و هر چه قدر میزان مشارکت مردم را افزایش دهیم، توان شهرداری را چند برابر کرده‌ایم.

احمد نوروزی افزود: در مشهد سازندگان و سرمایه گذاران بزرگی حضور دارند که می‌توانند در پروژه‌ها مشارکت داشته باشند و در طرح میدان شهدا نیز می توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم .

وی ادامه داد: گفته می‌شود که شهرداری تخلف نبودِ پارکینگ را با اخذ جریمه رفع می‌کند اما این درحالی است که پارکینگ نباید حتی در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر حذف شود.
او اضافه کرد: هزینه توقفگاه آزادی که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و پارکینگ توحید که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد از جریمه‌های دریافت شده برای حذف توقفگاه بیشتر است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن