استانی

کاروانهای اعزامی زائران پیاده از شهرستان مرزی خواف ۴۰ درصد افزایش یافت

کد خبر : 54575

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خواف گفت: امسال اعزام کاروان زائران پیاده امام رضا (ع) از این شهرستان مرزی برای حضور در آیین دهه پایانی صفر، نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش صبح مشهد، حجت الاسلام حسن مصلایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: هم اکنون ۹ کاروان زائر پیاده حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) به تعداد ۷۲۰ نفر از شهرستان خواف به سمت مشهد در حرکتند.

وی ادامه داد: یک کاروان ۳۵۰ نفری زائران پیاده خواف هم از امام زاده علوی روز سه شنبه با پای پیاده به سمت مشهد مقدس رهسپار می شوند که این بزرگترین کاروان زائران خوافی است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی خواف گفت: تعداد زائران پیاده و کاروانهای مربوطه این شهرستان از نظر کمی و کیفی نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی داشت، به طوریکه تعداد زائران در هر کاروان از حدود ۴۰ نفر در سال قبل، به ۸۰ نفر افزایش یافته است.

حجت الاسلام مصلایی بیان کرد: یک روحانی به همراه هر کاروان زائران پیاده همراه بوده و همچنین بسته های بهداشتی و فرهنگی در بین زائران توزیع شده است و بخش زیاد هزینه های این سفر با مشارکت مردم و خیران تامین می شود.

مرکز شهرستان خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی قرار دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن