استانی

سامانه بارشی در استان خراسان رضوی گسترش می‌یابد

کد خبر : 39162

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی سامانه ناپایدار بارش‌زا از سمت نواحی جنوب غربی این استان در حال گسترش بر روی خراسان رضوی است.

صبح مشهد– سارا حکمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انتظار می‌رود در ساعات آینده شاهد افزایش ابرناکی و همچنین افزایش سرعت وزش باد در استان خراسان رضوی باشیم.

وی همچنین با استناد به پایش وضعیت جوّی مبتنی بر تحلیل تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی ادامه داد: در ساعات عصر و همچنین امشب به تدریج شروع بارش پراکنده از سمت نواحی غربی و جنوب غربی استان آغاز خواهد شد و این در حالی است که شرایط دمای هوا امروز و امشب همراه با افرایش چند درجه‌ای هوا مواجه خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: انتظار داریم فردا اوایل وقت در نواحی مرکزی و غربی استان بارش‌ها به صورت پراکنده همراه با کاهش دما ادامه پیدا کند.

حکمی افزود: این جریان ناپایدار تا اواخر هفته بر روی استان خراسان رضوی ماندگار است و انتظار می‌رود در روزهای آینده به طور متناوب و با شدت و ضعف شاهد بارش‌های پراکنده در استان باشیم.

وی اضافه کرد: در روز جمعه این هفته نیز شاهد ایجاد سیستم ناپایدار جوّی قوی‌تری بر روی استان خراسان رضوی خواهیم بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در بین شهرستان‌های استان، قوچان با هفت درجه زیر صفر سردترین نقطه و سرخس با ۲۳ درجه بالای صفر گرمترین شهرستان در استان خراسان رضوی بوده اند.

منبع: ایرنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن