زندگی

مدارکی به دستم رسیده که شوهرم خیانت کرده، چه کنم؟

کد خبر : 40582

به تازگی متوجه شدم که شوهرم به من خیانت کرده و شوکه شده‌ام. مدارکی به دستم رسیده که مو لای درزش نمی‌رود و مطمئن هستم که متاسفانه به من خیانت کرده است. نمی‌دانم باید چه‌ کنم؟ نمی‌خواهم زندگی‌ام نابود شود. کمکم کنید لطفا.

نویسنده : صدیقه معدنی | کارشناس‌ارشد روان‌شناسی

صبح مشهد– مخاطب گرامی، گفته‌اید مدارکی از خیانت شوهرتان به دست‌تان رسیده که از نظر شما، موثق است. با این حال و قبل از هر کاری، در این خصوص باید مطمئن شوید که دچار سوء‌ظن نشدید و خدای نکرده قضاوت بی‌جا نکردید. همچنین شاید شوهرتان در گذشته دچار چنین خطایی شده و حالا این کار را کنار گذاشته و پشیمان هم شده است. به هر حال اگر چنین خطایی در رابطه‌ای شکل گیرد، طرف مقابل از تغییر رفتار حس می‌کند و شاید اوایل طرف پنهانی و ریاکارانه رفتار کند اما مسئله دلبستگی بالاخره فرد خیانتکار را رسوا می‌کند و نشانه‌هایش علنی می‌شود. در ادامه، چند توصیه به شما دارم.

خونسردی خودتان را حفظ کنید
حال شما را درک می‌کنم، طبیعی است که بسیار ناراحت و به قول خودتان شوکه باشید. البته در این مسیر بهتر است سعی کنید خونسردی خود را حفظ کنید و در موقعیت مناسبی اگر از خیانت همسرتان اطمینان دارید، درباره این موضوع با او با احترام صحبت کنید و دیدگاه و احساسات خودتان را با شوهرتان در میان بگذارید.

نگفتن موضوع به شوهرتان توصیه نمی‌شود
بسته به دیدگاه و واکنش همسرتان، تصمیم‌گیری در زمانی که ماجرای لو رفتن خیانتش را مطرح می‌کنید، متفاوت است. نادیده گرفتن یا بیان نکردن آگاهی از این موضوع کمکی به شما نمی‌کند. پس بهتر است با احترام و بدون توهین این مشکل ایجاد شده را بیان کنید و با توجه به این که همسر شما از این رفتار خود پشیمان باشد و بخواهد آن را جبران کند و مسئولیت این رفتار اشتباه را بپذیرد یا این که به اشتباه بودن رفتار یا مسئولیت خود در این مسیر آگاه نباشد، می‌توانید تصمیم‌گیری کنید و شرایط شما برای بازسازی اعتماد و زندگی مشترک‌تان متفاوت باشد.

به جز مشاور، ماجرا را به کسی نگویید
بهتر است قبل از بیان این موضوع به همسرتان درباره این موضوع با افراد دیگری جز مشاور صحبت نکنید چون اگر بخواهید به زندگی مشترک‌تان ادامه بدهید، آگاهی دیگران حتی خانواده، دیدگاه‌شان و نحوه برخورد و … را تغییر می‌دهد و می‌تواند در ادامه مسیر برای شما و همسرتان مشکلات بیشتری ایجاد کند. آن چه در معضل خیانت اهمیت دارد، این است که سهم هر یک از زوج ها در خیانت مشخص و چاره‌ای برای آن اندیشیده شود. لازم است این مطالب بین زن و مرد حل و فصل شود؛

اما از آن جایی که زوج ها در این موقعیت بحرانی نمی‌توانند آرامش خود را حفظ کنند ممکن است صحبت کردن، نه تنها راهگشا نباشد بلکه باعث فعال شدن آتشفشان خاموش شود! در این شرایط مشاوره روان شناسی تخصصی امکان بررسی و تحلیل موقعیت را فراهم می‌کند تا زوج ها بتوانند به صورت منطقی تصمیم‌گیری و راه‌حلی پیدا کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن