شهری

حکم شهردار منتخب مشهد بعد از عید فطر ابلاغ می‌شود

کد خبر : 52209

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت:حکم شهردار منتخب مشهد بعد از عید فطر ابلاغ می‌شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از تسنیم، موسی الرضا حاجی بگلو شب گذشته درنشست با اصحاب رسانه اظهارداشت: سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان برای طرح زودبازده طبق خواسته مردم در محلات شهر اجرا شد و با توجه به اینکه مشکلات حاشیه شهر یکی از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری و شورای شهربوده لذا بودجه آن از ۱۰ درصد در چهار سال قبل به ۴۴ درصد بودجه عمرانی رسیده است.

حاجی بگلو در ادامه بودجه سال جاری شهرداری مشهد را حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان دانست وعنوان کرد:در شورای اسلامی شهر ۱۰ هزار مصوبه از ابتدای این دوره تاکنون داشته ایم.

وی درباره برنامه‌های فرهنگی درسطح شهر تاکیدکرد: بودجه فرهنگی در سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان بود و اکنون نیز دو هزار میلیارد می‌باشد ، اما خدمات فرهنگی در سطح شهر خوب بوده این درحالی است که حجم کار سنگین و ممکن است کاستی‌هایی وجود داشته باشد ولی در مجموع مثبت عمل کرده‌ایم وهمچنان تلاش می‌کنیم.

حاجی بگلو در رابطه با انتخاب شهردار درپاسخ به سوال خبرنگاران اذعان داشت: انتظار ما از شهردار جدید این است که برخی از مدیران ناکارآمد را کنار بگذارد تا بتواند اهداف ما را محقق کنند و همچنین پروژه‌های ناتمام شورای ششم را هم تکمیل کند ضمن اینکه بعد ازماه مبارک و عیدفطر حکم شهردار بسته می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهرمشهد در ادامه خاطرنشان کرد: طرح رایگان اتوبوس را برای اولین بار در کشور استارت خواهیم زد و همچنین در رابطه با تابلو خیابان شیخ نمر، اعلام می‌کنم نام این خیابان هیچ تغییری نمی‌کند.

حاجی بگلو در خصوص شفاف سازی حقوق ها گفت:حقوق شهرداران مناطق مشهد بین ۱۷ تا ۱۸ میلیون تومان است و این حقوق بالایی نیست که اجازه انتشار آن داده نمی‌شود و امسال حقوق بنده نیز بین ۲۱ تا ۲۳ میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل باید ۵۰ درصد آن را شهروندان و ۵۰ درصد را دولت بپردازد که تاکنون هیچ چک پرداختی از سمت دولت نداشته ایم و۸۰ درصد آن توسط شهرداری انجام می‌شود؛ ۹۰ درصد هزینه‌های خطوط مترو و اتوبوس را شهرداری پرداخت می‌کند و بین ۱۰ تا ۱۵ درصد آن را مردم پرداخت می‌کنند.

سخنگوی شورای شهر مشهد اظهارکرد:در طول سال حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان دریافتی از سمت مردم است که برای شهرداری این عدد رقمی نیست که نتواند آن را از راه های دیگر تامین کند پس رایگان شدن حمل و نقل بر اقتصاد ضربه ای وارد نخواهد کرد.

حاجی بگلو در خصوص وحدت در بین اعضای شورای شهر نیز افزود: در بین اعضای شورا‌ها و نمایندگان مجلس ،نظرات مختلف و بگو مگو‌ها و مشکلات وجود دارد که طبیعی است و اینقدر که مردم در این زمینه به شورا‌ها ورود پیدا می‌کنند به مجلس ورود نمی‌کنند ، بنده این بگو مگو‌ها را امری طبیعی می‌دانم اما باز هم باید سعی کنیم مذاکرات را بهتر کنیم و واقعیت را بپذیریم.

وی عنوان کرد: اینکه درمدیریت شهری و در بحث فرهنگی وعمرانی فقط باید توسعه داشته باشیم در همین راستا۶۰۰ طرح زودبازده داریم که امیدوارم کارها رو به روال انجام شود.

حاجی بگلو درخصوص سامانه فاش نیز تصریح کرد: در دوره پنجم شورای اسلامی شهر، فسادی در این سامانه فاش شد اما گزارش دهنده فساد به جای تشویق به تنبیه منجر شد و این نشانگر نامناسب بودن زیرساخت های این سامانه است، مدیریت شهری در ماه های گذشته به دنبال حذف دبیرخانه “سوت زنی” در شورای شهر مشهد بود که اجازه این اقدام داده نشده وهمچنین با اشاره به موافقت نکردن برخی از مدیران شهری برای انتشار حقوق دریافتی در سامانه فاش، حقوق شهرداران مناطق شهرداری مشهد حدود ۱۵ میلیون تومان است و حقوق بالایی در شهرداری پرداخت نمی شود، اگر مدیرانی حقوق بالا و غیرمتعارف می گیرند باید اعلام کنند، لذا باید مدیریت شهری در این خصوص اهتمام لازم را انجام دهند.

وی در پایان انتقال پادگان ،اتمام پروژه های نیمه تمام وطرح های زودبازده را سه شاخص مهم درشورا دانست و بیان کرد:مصوبه تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی تصویب شد وباتوجه به اینکه مابه فضاهای غیر واقعی رسانه ای هویت میدهیم ،بازهم شهرداری ومردم به ما کمک کنند تا بهترین خدمات را به مجاوران و زائران را بدهیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن