اخبار مهم

بیش از ۵۰۰ دستگاه تلفن همراه قاچاق و سرقتی در تایباد کشف شد

کد خبر : 52920

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: ۵۲۵ دستگاه گوشی هوشمند قاچاق و سرقتی در حوزه استحفاظی هنگ مرزی تایباد طی ۲ عملیات کشف و ضبط شد.

به گزارش صبح مشهد، سردار مجید شجاع روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مرزبانان هنگ تایباد حین کنترل خودروهای در حال خروج از کشور به یک دستگاه تریلی مشکوک شدند و پس از توقیف و بازرسی آن ۲۳۵ گوشی هوشمند سرقتی را که به طرز بسیار ماهرانه ای در قسمت کابین راننده جاساز شده بود، را کشف کردند.

وی اضافه کرد: همچنین مرزبانان ایست و بازرسی ۱۷ شهریور هنگ تایباد از یک دستگاه خودروی تریلی، ۲۹۰ گوشی سرقتی از قسمت بار خودرو کشف کردند.

سردار شجاع گفت: ارزش ریالی ۵۲۵ دستگاه گوشی تلفن قاچاق بیش از ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است و ۲ متهم به همراه گوشی های مکشوفه تحویل مراجع قضایی شدند.

وی افزود: گوشی ها سرقتی نیز تحویل اداره آگاهی و پس از ثبت در سامانه مربوطه تحویل مالکان خواهد شد.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی بیان داشت: همچنین در راستای برخورد قاطعانه با ورود مواد افیونی به کشور، مرزبانان این فرماندهی حین بازدید و بازرسی خودروها در ایست و بازرسی گروهان ۱۷ شهریور موفق به کشف مقادیری مواد مخدر از یک دستگاه به رانندگی تبعه افغانستانی شدند.

وی اضافه کرد: پس از بازدید و بررسی دقیق خودرو، ٨۵ بسته به وزن تقریبی ٩٢ کیلو گرم مواد مخدر مشکوک به تریاک کشف شد، یک متهم در این خصوص دستگیر و خودرو نیز توقیف شد.

استان خراسان رضوی از شمال و شمال شرق ۵۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و از شرق حدود ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

شهرستان مرزی تایباد در ۲۳۹ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و در مرز ایران و افغانستان واقع است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن