اسلاید شواقتصادیستون اصلیپربازدیدترین ها

اگر قیمت سهام پدیده کمتر ارزیابی شود از سهام هیئت مدیره قبلی تامین می شود

کد خبر : 1388
محمد جواد رنجبر/ استاندار خراسان رضوی گفت: اگر قیمت سهام پدیده در حسابرسی تنزل یابد، مابه التفاوت تا ۱۲ هزار تومان از سهام هیئت مدیره قبلی تامین می شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد علیرضا رشیدیان شنبه شب گذشته درباره آخرین وضعیت شرکت پدیده شاندیز افزود: براساس مصوبه ۱۶ بندی و پس از آن تصویب هفت گامی که برای راه اندازی موتور کار پدیده انجام شده بود، هیئت مدیره ای انتخاب شدند که بسیار توانمند و کارآمد هستند.وی ادامه داد: هیئت مدیره از بین افرادی که برای تصدی مدیریت عامل پدیده وجود داشتند، فردی را انتخاب کردند که از وی خواستند برنامه کاری خود را در چارچوب همان مصوبات و اختیارات قانونی داده شده به آنان، ارائه کند که بنده طرحی را چهارشنبه هفته گذشته ملاحظه کردم که قرار شده بررسی کنند و ان شاء ا… سریع تر کار اجرایی را شروع کنند و پدیده بتواند از این حالت ایستایی خارج شود و ان شاء ا… بتوانند هم سرمایه گذاری جذب کنند، هم کارهای اجرایی را آغاز کنند و هم این شرایطی را که برای مردم به وجود آمده، مدیریت کنند.استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بسیاری از سهامداران پدیده به حالت عسر و حرج افتاده اند که اعضای هیئت مدیره جدید باید بتوانند سریع تر حداقل راهکاری برای حل مسائل معسرین بیابند.
زمان پرداخت مطالبات سهامداران پدیده
وی گفت: که فکر می کنید پرداخت مطالبات سهامداران و تعهد نامه های در دست آنان از چه زمانی آغاز شود؟ اظهار کرد: موضوع مطالبات مردم و پرداخت ها مسلما بحث یک شرکت است و شرکت پدیده هم همچنان به قوت خود باقی است. این شرکت مثل موسسه میزان که یک هیئت تصفیه برای آن تعیین شده، منحل نشده است.رشیدیان افزود: مسلما هیئت مدیره و مدیرعامل[جدید]پدیده باید با راه اندازی چرخ پدیده و فروش بناها و ساختمان ها و املاکی که آن جا تولید می شود و واگذاری آن به اشخاص، بتواند سرمایه گذاری جذب کند و از این طریق بتواند بعضی مطالبات مردم و بدهی های خود را پرداخت کند.وی ادامه داد: اما راجع به سهامداران بیشترین کاری که باید انجام شود، این است که با تبدیل شرکت پدیده به شرکت سهامی عام و ورود آن به بازار بورس، سهام همه سهامداران به سهام قانونی تبدیل شود و سهامداران بتوانند سهام خود را حتی در بازار خرید و فروش کنند.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: این نکته را باید عرض کنم که ممکن است در حسابرسی، سهام این شرکت به دلیل شرایطی که دارد، تنزل پیدا کند. به طور مثال اگر الان قیمت یک سهام در کلام آقای مدیرعامل سابق پدیده ۱۲هزار تومان بوده است، در حسابرسی به چهار هزار تومان تقلیل یابد که اگر به بورس برود، در بورس با شعار و این ها قیمت تعیین نمی شود و با یک کار حسابرسی فنی قیمت سهام مشخص می شود.وی افزود: ممکن است به عنوان مثال قیمت سهام پدیده به چهار هزار تومان تقلیل یابد، اما با توجه به تضمین هایی که مقام قضایی از مالکان و سهامداران عمده شرکت پدیده دریافت کرده است، به اندازه آن ۱۲هزار تومانی که این آقایان امضا داده اند که سهام این شرکت این رقم می ارزد، از سهام این آقایان که ۷۷ درصد سهام آنجا را در اختیار دارند، به سهام مردم افزوده می شود تا مردم در بازار سهام متضرر نشوند.رشیدیان ادامه داد: یعنی همه، این همت و تلاش را دارند که از سرمایه مردم پاسداری شود تا مردم متضرر نشوند. وی گفت: اما همان طور که شما اشاره کردید، ما امیدوار بودیم که پس از شهریورماه سال گذشته که آن مفاد ۱۶ بندی در جلسه کمیسیونی که به ریاست وزیر کشور و حضور وزرای مربوطه تشکیل و مصوب و به شورای امنیت کشور ارسال شد و این شورا نیز آن را تایید کرد، بسیار سریع تر، هیئت مدیره سابق پدیده کار اجرایی را برای راه اندازی چرخ حرکت این شرکت آغاز کنند و حقوق مردم را تامین و نگرانی های سهامداران را رفع کنند که خب به هر دلیلی انجام نشد.رئیس شورای اداری خراسان رضوی افزود: امیدواریم در دوره هیئت مدیره جدید که هم انگیزه و هم برنامه دارند، کار سریع تر انجام شود.
زمان آزاد شدن تبلیغات پدیده
وی گفت: که آیا تبلیغات پدیده هم آزاد می شود؟ اظهار کرد: مسلماً پس از این که این اقدامات اولیه در این هفت گامی که مشخص شده، انجام شود؛ یکی از اختیارات مشخص شده برای این شرکت پس از گام های اولیه و شروع فروش قسمت هایی که اجازه آن داده شده، اجازه تبلیغات برای فروش به آن ها است.
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن