اخبار مهم

جاده خواب آور سبزوار – شاهرود باز هم قربانی گرفت

کد خبر : 37049

محور سبزوار – شاهرود که به جاده خواب آور شهرت یافته است، در جدیدترین حادثه یک دستگاه خودروی وانت مزدا در کیلومتر ۳۵ دچار واژگونی شد و یک فوتی و سه مصدوم به جا گذاشت.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان رضوی، محور مواصلاتی سبزوار – شاهرود و برعکس به دلیل عبور سالانه بیش از ۲۵ میلیون زائر و مسافر به عنوان یکی از پرتردد ترین جاده های کشور و استان خراسان رضوی محسوب می شود که به دلیل واژگونی خودروهای سواری سبک و سنگین سالانه تعداد زیادی از هموطنان جان خود را از دست می‌دهند. براساس آمارها در سال ۹۸ و شش ماه نخست امسال‌ ۴۳ نفر از هموطنان در این محور جان‌باختند و با وجود انتشار چندین گزارش در روزنامه خراسان رضوی تاکنون اقدامی برای جلوگیری یا کاهش حوادث رانندگی درجاده خواب آور رخ نداده است. کارشناسان مهم ترین دلیل وقوع حوادث در محور سبزوار – شاهرود و برعکس را طولانی بودن مسیر و کویری بودن آن دانسته اند و به دلیل نبود استراحتگاه در این مسیر ، بیشترین نوع حوادث این محور واژگونی خودروهای سواری سبک و سنگین به دلیل خستگی و خواب آلودگی رانندگان خودروهاست.

سرهنگ ایزدپناه ، رئیس پلیس راه سبزوار اعلام کرد: کمبود هایی در این محور وجود دارد که مهم ترین مشکلات این محور نبود استراحتگاه های مناسب، روشنایی برای توقفگاه ها و نبود احساس امنیت برای رانندگان به خصوص در زمان تاریکی هوا و نبود پارکینگ های مناسب در مسیر برای توقف های اضطراری است. فائق‌نیا مسئول روابط عمومی اورژانس سبزوار نیز گفت: عصر روز پنج شنبه ۱۱ دی ماه یک دستگاه خودروی وانت مزدا در کیلومتر ۳۵ محور سبزوار به شاهرود حوالی روستای ریوند دچار واژگونی شد. وی افزود: یک سرنشین خودرو به دلیل شدت جراحت در سرصحنه حادثه جان خود را از دست داد. وی بیان کرد: سه سرنشین دیگر خودرو دچار مصدومیت شدند و توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان امداد شهید بهشتی سبزوار انتقال یافتند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن