ستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

ویژه برنامه‌های شهادت حضرت رقیه(س) در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود

کد خبر : 12520

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: ویژه برنامه‌های شهادت مظلومانه حضرت رقیه(س) در سه نوبت در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، اظهار داشت: ویژه برنامه‌های شهادت مظلومانه طفل سه ساله حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، حضرت رقیه(س) در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دوم و سوم آبان ماه و در سه نوبت در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه‌ها در شب و شام شهادت حضرت رقیه(ع) از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰ و در روز شهادت آن حضرت از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲:۳۰ در این مکان مقدس برگزار شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در این برنامه‌ها حجت‌الاسلام سیدمرتضی صالحی‌خوانساری در شب و شام شهادت حضرت رقیه(س) و حجت‌الاسلام علی‌محمد کاظمیان‌پور در روز شهادت آن حضرت پیرامون موضوعات ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی حضرت رقیه(س) و جایگاه ایشان در نزد پدر بزرگوارشان و سختی‌هایی که این بانوی بزرگوار قبل و پس از شهادت مظلومانه امام حسین(ع) متحمل شدند به ایراد سخن می‌پردازند و در ادامه مداحان و ذاکران اهل بیت‌ عصمت و طهارت(ع) جعفر ملائکه، محمد گلابگیر، سیدناصر کهربائی و ابراهیم قانع  به مرثیه‌سرایی و عزاداری در وصف طفل سه ساله حضرت سیدالشهداء(ع)، حضرت رقیه(س) می‌پردازند.

حسینی تصریح کرد: شرکت در این برنامه‌ها ویژه عموم زائران و مجاوران امام رضا(ع) بوده و حاضران با حضور در این مراسم‌ها ضمن عرض تسلیت به حضرت رضا(ع)، می‌توانند از برنامه‌های تدارک دیده شده بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: حضور در این برنامه‌ها ویژه عموم زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی بوده و حاضران ضمن عرض تسلیت به ساحت مقدس ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) می‌توانند از این برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بهره‌مند شوند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن