اقتصادی

تحویل ۳۰۰ واحد آپارتمان های لورایز پدیده شاندیز همزمان با دهه فجر

کد خبر : 18813

تحویل ۳۰۰ واحد آپارتمان های لورایز پدیده شاندیز دهه فجر امسال انجام می شود.

به گزارش صبح مشهد، ابوالفضل انتظاری، مدیرعامل گروه شرکت های پدیده شاندیز،گفت: امکان جابجایی واحدها برای آن دسته از متقاضیانی که قصد دارند بهره برداری از ملک خود را تسریع بخشند، وجود دارد.

مدیر عامل گروه شرکت های پدیده اعلام کرد: شرایطی فراهم شده است که متقاضیانی که واحد خریداری شده آنها در نقاط بهره برداری نشده قرار گرفته است، می توانند برای بهره برداری سریعتر، واحد خود را با واحدهای موجود در نقاط قابل بهره برداری معاوضه کنند.

وی افزود: در حال حاضر ۲۶ نفر از پیش خرید کنندگان هتل پدیده، واحدهای خود را با واحدهای لورایز و یا تجاری معاوضه کرده اند و مراحل قانونی و حقوقی انعقاد قرارداد آن ها نیز صورت گرفته است.
انتظاری گفت: در بررسی و مشاوره های کارشناسی و اقتصادی به انجام این امر نرسیده ایم.

وی افزود : یکی از دغدغه های اصلی مالکان موضوع بهره برداری و پایان عملیات عمرانی واحدهای آپارتمان های میان مرتبه لورایز بود.

انتظاری گفت: در دهه فجر امسال و نهایتا تا پایان امسال حدود ۳۰۰ واحد آپارتمان های لورایز به صاحبانش تحویل خواهد شد.

وی با اشاره به نوسانات بازار ارزی و معاملاتی در بازار کشور خاطر نشان ساخت: بسیاری از پروژه های عمرانی به دلیل نوسانات شدید قیمت ها به ویژه در بازار مصالح ساختمانی( که گاه شاهد ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش قیمت ها بوده ایم)، خوشبختانه عملیات عمرانی پروژه های پدیده در تمامی طرح هایی که آغاز شده، به قوت و شتاب خود پیش رفته است.

انتظاری خاطر نشان کرد: درست است که تکمیل، تجهیز و بهره برداری از پارک آبی در مدت زمان کمتری نسبت به تکمیل و بهره برداری از آپارتمان های لورایز اتفاق می افتاد اما این موضوع را هم

می بایست در نظر داشت که شهر رویاییپدیده امکان تامین برق و آب مورد نیاز پروژه پارک آبی را دربازه اجرایی تکمیل و ساخت پارک آبی تا بهره برداری نداشت.

وی افزود: تامین و انتقال برق مورد نیاز این پروژه ها حدود دو سال زمان می برد و در صورت تامین نشدن این خدمات زیر بنایی، امکان بهره برداری از آن پروژه ها وجود نداشت.

انتظاری خاطر نشان کرد: هم زمان با آغاز عملیات عمرانی آپارتمان های لورایز آغاز تامین زیرساخت های خدماتی نیز در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون شهر رویایی پدیده امتیاز یک میلیون متر مکعب آب سالیانه را خریداری کرده است و قرار داد پروژه تولید و انتقال برق نیز منعقد شده و در حال اجرا است که هم زمان با اتمام لورایز، به پایان خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه ها به شکل همزمان در حال اجرا است و همزمان نیز به بهره برداری می رسند گفت: باید یادآور شد که کارشناسان کنسرسیوم بانکی در زمان انتخاب پروژه، تمامی این موارد را مد نظر قرار دادند و ضمن توجه به توجیه اقتصادی و شرایط موجود، پروژه لورایز انتخاب شد. یقیناً اگر توجیه اقتصادی تکمیل و ساخت پارک آبی و شهربازی بیشتر بود و دوره بازگشت سرمایه کمتر بود، کنسرسیوم بانکی انتخاب آنها را در اولویت خود قرار میداد.

سخنگوی رسمی گروه شرکت های پدیده بیان کرد: سرمایه گذاران بسیاری پای کار آمدند و با یکی از سرمایه گذاران نیز تفاهم نامه ای منعقد شد اما متاسفانه با نوسانات ارزی بازار مواجه شدیم و عقد قرار داد انجام نشد، منتظر پایداری بیشتری در قیمت های ارزی هستیم تا بتوان قرارداد خرید تجهیزات خارجی را با اطمینان بیشتری به امضا رساند.

وی تاکید کرد: خرید تجهیزات و اتمام پروژه های یاد شده کاملا به قیمت ارز وابسته است، چون تامین تمامی تجهیزات از خارج کشور صورت می گیرد و به همین دلیل تا زمانی که بازار ارزی کشور به ثبات نرسد، نمی توان تصمیم درست و اقتصادی گرفت.

انتظاری خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های مطرح از سوی مالکان موضوع مربوط به پرداخت جرایم تاخیر در واگذاری واحدها بود که با توجه به تایید شرایط فورسی ناشی از بحران که در سال های گذشته پدیده داشته است، جرایم دیرکرد متقابل تحویل واحد و دریافت و نقد اقساط پیش خرید کنندگان منتفی است.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای آپارتمان های لورایز کاملا طبق استانداردهای تعریف شده در حال ساخت است، افزود: این آپارتمان ها با آخرین امکانات و تجهیزات هتل های پنج ستاره به بهره برداری می رسد و می تواند توسط مالکان به عنوان تایم شرینگ استفاده شود. به همین دلیل مطابقت ساخت آن بر اساس استانداردهای هتل پنج ستاره بسیار حائز اهمیت است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن