اسلاید شوشهری

تولید و کاشت ۲۲میلیون اصله نهال در سال سهم استان خراسان رضوی است

کد خبر : 57703

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: ۲۵۰ میلیون اصل نهال درکشور پیش بینی کاشت شده است که تولید و کاشت ۲۲میلیون اصله نهاد در سال، سهم استان خراسان رضوی است.

به گزارش صبح مشهد، محسن فنودی امروز، دوشنبه ۱۴ اسفند ماه در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی باحضور اهالی رسانه در مکان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه به مناسبت هفته منابع طبیعی است و امسال با شعار «بامشارکت مردم برای مردم» نامگذاری شده است. ۸میلیون هکتار اراضی ملی داریم که ۷۰ درصد آن در اراضی استان است و فقط با همراهی مردم حفاظت و حراست ممکن است.

وی با اشاره به اینکه کارگروه رفع اختلاف با اوقاف داریم بدون نیاز، به مراجع قضایی اختلافات حل و فصل می شود افزود: در آستان قدس رصوی تاکنون حاضر به نشست و توافق با منابع طبیعی نشده اند و ترجیح دادند از طریق مراجع قضایی حل و فصل شود. ما خواستاریم از طرح دعوا در مراجع قضایی خودداری و به صورت مصالحه وسازش طبق قوانین حل و فصل شود.

فنودی با بیان اینکه در موارد ارای اختلافی استان قدس دنبال تعیین تکلیفیم گفت: هر جا املاک دولتی اختلاف دارند افراد سودجو پیشروی میکنند در مشهد وطرقبه و شاندیز گشت های مشترک و منظم در هفته داریم که از افراد سود جو جلوگیری می کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی تصریح کرد: در سرخس هم گشت های مشترک را با آستان قدس رضوی شروع کردیم که جلوی افراد سود جو را بگیریم. ما هم طبق وظایف ذاتی برآنیم تا حفاظت از اراضی ملی را داشته باشیم اما ۹۰درصد اراضی سرخس متعلق به آستان قدس است.

وی با بیان اینکه سیاست های کلی اداره منابع طبیعی بر پایه حفاظت حراست احیا و توسعه است، ادامه داد: مهمترین کار ما حفاظت از محیط زیست است که در این خصوص طرح بزرگ مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سال گذشته به تصویب مقام معظم رهبری رسید.

فنودی بیان کرد: این طرح مورد تاکید رهبری است و گزارش آن منظم به بیت رهبری داده می شود، جهاد کشاوری هم بر انجام کاشت درختان نظارت دارد. در این خصوص کلیه درختان کاشته شده در سامانه ساتک معرفی و موقعیت تولید نهال ثبت و ضبط می شوند.

وی افزود: ۲۵۰ میلیون اصل نهال درکشور پیش بینی کاشت شده است. ۲۲ میلیون اصله در سال سهم استان است و از پارسال شروع شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و ابخیزداری خراسان رضوی بیام کرد: استان ما بیابانی است. دوسوم اقلیم مابیابانی است. استان تولید کننده برتر کشور با ۲۷ میلیون نهاد ۱۵ میلیون اصله نهال در ۹ نهالستان دولتی بوده است.

فنودی با بیان اینکه دوسوم استان ما بیابانی است ۱۰ میلیون تولید گونه بیابانی و ۵میلیون جنگلی را انجام دادیم گفت: ۱۵ هزار چاله در مسیر زایران پیاده بین زبرخان و ملک اباد حفر کردیم پنج شنبه در این مکان ها هم نهال کاری را خواهیم داشت.

۲۰۹ نهالستان دانش آموزی در استان ایجادشده است

وی در ادامه یادآورشد: ۱۰ میلیون نهال بیابانی تولید و آماده هدیه است. چاله ها در مناطق بیابانی حفر شده و خوشبختانه بسیج پای کار آمده است. همچنین روز ۱۶ اسفند نهال کاری بیش از هزار نهال در منطقه جهانشهر با کمک شهرداری کاشته خواهد شد.

۲ میلیارد تومان برای پیگیری پرونده ها هزینه شده است

طهماسبی رییس اداره حقوقی منابع طبیعی خراسان رضوی درخصوص گزارش عملکرد اداره حقوقی استان گفت: طی نه ماهه امسال تعداد دادخواست و لوایح تنظیم شده ۳ هزارو ۸۵۴ مورد بوده است و از ۲۶۳مورد پرونده خلعیت ۱۳۴ پرونده باقی مانده است که تا انتهای سال به انجام میرسد.

۲ میلیارد تومان برای پیگیری پرونده ها و دفاع از حقوق بیت المال هزینه شده است پرونده ها متشکل از دوگروه حقوقی و کیفری اند پرونده های منابع طبیعی در عرصه حقوقی است.

منبع: شهرآرانیوز

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن