شهری

مانور مبارزه با سن غلات با شعار بهره برداری حداکثری و افزایش راندمان و عملکرد مطلوب در تولید گندم

کد خبر : 58119

به گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی مشهدمانورمبارزه باسن غلات با مشارکت بهره برداران بخش کشاورزی در شهرستان مشهد برگزارگردید.

علی اکبرقارزی مدیرجهادکشاورزی مشهد گفت:با توجه به اهمیت محصول گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک کشاورزی در کشور، حفظ این محصول از گزند آفات و بیماری‌ها یکی از ضروریات و اولویت‌های جهاد کشاورزی است

قارزی بیان کرد: سن گندم یکی از مهمترین آفت‌های غلات به خصوص گندم و جو محسوب می‌شود که در مراحل مختلف رویش گیاه از آنها تغذیه و خسارات جدی به لحاظ کمی و کیفی بر این محصولات وارد می‌کند و این درحالی است که مبارزه به موقع با این آفت می‌تواند میزان قابل توجهی از آسیب‌ها را کاهش دهد.

وی افزود:در صورت عدم مبارزه بموقع درصد خسارت و کاهش عملکرد سالانه آفت سن غلات در مزارع گندم ۵۰ تا ۶۰ درصد و در مزارع جو ۲۰ تا ۳۰ درصد برآورد شده است.

قارزی ادامه داد:با توجه به شرایط جوی موجود و مبارزه با تهدیدات سن غلات و به منظور آماده سازی و به روز رسانی تجهیزات و امکانات در مواجه با آفت مذکور مانوری در شهرستان مشهد برگزار شد.

وی اذعان داشت: هدف مانور، آماده سازی و ردیابی آفت سن گندم در مزارع و کشاورزی شهرستان و به حداقل رساندن آفت و بهره برداری حداکثری و افزایش راندمان و عملکرد مطلوب در تولید گندم بوده است.

قارزی بیان کرد:پیشگیری از خسارت آفت سن گندم در کشتزارهای مشهد با پایش و مبارزه به هنگام از قبل از شروع سال جدید آغاز شده است تا از ورود خسارت به بخش کشاورزی و تهدید امنیت غذایی جامعه جلوگیری به عمل آید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن