اسلاید شوشهری

افتتاح اولین بوستان کشاورزی شهری مشهد

کد خبر : 56938

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد از افتتاح بوستان ۲۳ هکتاری برکت، اولین بوستان کشاورزی شهری مشهد خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی در حاشیه مراسم افتتاح بوستان برکت گفت: بوستان برکت به عنوان اولین فضای مشارکتی توسعه کشاورزی شهری احداث شده و محلی برای کشت محصولات خوراکی سالم و ارگانیک شهروندان است.

مهدی یعقوبی ادامه داد: بوستان شهری برکت با ۲۳.۵ هکتار مساحت به صورت پارک خطی در حاشیه بزرگراه امام علی (ع)، حدفاصل بلوار سید رضی و دانشجو قرار گرفته؛ این بوستان در دو فاز احداث شده که فاز اول آن به مساحت ۳.۵ هکتار سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است که یک هکتار برای کشاورزی شهروندان اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به تامین آب مورد نیاز در بوستان برکت خاطرنشان کرد: آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز از تصفیه‌خانه چهل بازه، اولین تصفیه‌خانه لوکال کشور با ظرفیت ۵۰ لیتر بر ثانیه تامین می‌شود و برای حفظ سلامت و بهداشت محصولات کشاورزی، برای آبیاری این قسمت از چاهی در دانشجوی ۲۹ استفاده می‌شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: در این بوستان ۲۰۰ قطعه ۲۵ مترمربعی برای شهروندان در نظر گرفته شده تا با عضویت در باشگاه کشاورزی شهری، براساس فرایند تعریف شده با نظارت و مدیریت دانشگاه فردوسی به کشت محصولات متنوع سبزی و صیفی مورد نظر خود بپردازند.

مهدی یعقوبی در خصوص گونه‌های گیاهی کاشته شده در این بوستان اظهار کرد: بیش از ۸۳ نوع گونه گیاهی کم نهاده با نیاز آبی متوسط در این بوستان کاشته شده و در طرح اولیه از ۲۰ هکتار موجود، حدود ۴.۸ هکتار چمن دیده شده بود که طی اصلاح الگوی کاشت با محوریت کاهش مصرف آب، این میزان به ۳ هکتار کاهش یافت.

وی یادآور شد: در حال حاضر سرانه فضای سبز منطقه یازده ۹.۶۳ مترمربع به ازای هر نفر است که با اضافه شدن این بوستان سرانه فضای سبز در این منطقه به ۱۰.۷۵ مترمربع افزایش یافته است، ضمن اینکه احداث این بوستان از لحاظ فرهنگی نیز باعث ارتقای محله و منطقه شده و در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار خواهد بود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد به دیگر امکانات این بوستان اشاره کرد و افزود: سه پارکینگ با مساحت ۱۳ هزار مترمربع و ظرفیت ۵۲۰ خودرو، ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی، دوزمین بازی کودکان، نمازخانه، زمین های ورزشی روباز بسکتبال، بدمینتون، فوتسال، والیبال و والیبال ساحلی از جمله امکانات این بوستان است.

مهدی یعقوبی در پایان اضافه کرد: سه مسیر دسترسی شامل ورودی شمالی از سمت بزرگراه امام علی (ع)، ورودی شرقی از سمت سیدرضی ۵۸ و ورودی غربی از سمت انتهای دانشجو برای این بوستان درنظر گرفته شده و به دلیل واقع شدن عرصه این بوستان در دو طرف مسیل چهل بازه، اتصال دو طرف با ۴ پل ماشین رو و ۶ پل عابر پیاده برقرار شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن