شهری

با ساخت‌وساز غیرمجاز برخورد می‌کنیم

در شش ماه نخست سال ۴۳۲ ساختمان غیرمجاز در منطقه یک شهرداری مشهد پلمپ شد.

به گزارش صبح مشهد، محمود برهانی شهردار منطقه یک، با اعلام این خبر گفت: اجرای قانون و برخورد قانونی با متخلفان ساختمانی در افزایش کیفیت ساخت‌وسازهای شهری موثر خواهد بود.

وی افزود: در شش ماه گذشته به همت اداره نظارت برساخت وسازها و عوامل اجرایی و قضایی در این مدت، برای جلوگیری از تخلفات و ساخت‌وسازهای غیرقانونی، اقداماتی از قبیل صدور ۸۴۷ مورد اخطاریه جلوگیری از عملیات ساختمانی غیرمجاز، ارسال ۴۳۲ پرونده تخلفات ساختمانی به کمیسیون ماده ۱۰۰ و اجرای ۲۱ مورد رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ مبنی بر قلع بنا صورت گرفته است.

برهانی با اشاره به جزئیات پلمپ‌ها اظهار داشت: از مجموع پلمپ‌های صورت‌گرفته، ۲۵۳ مورد فک پلمپ شده و ۱۵ مورد نیز برش اسکلت داده شده است.

وی خطاب به شهروندان و مالکان تأکید کرد: «توصیه می‌شود قبل از شروع هرگونه عملیات ساختمانی، نسبت به اخذ پروانه و مجوز از شهرداری منطقه اقدام کنند تا ضمن پیشگیری از بروز هرگونه ضرر و زیان و جلوگیری از تضییع حقوق سایر شهروندان، همکاران شهرداری را در مسیر خدمت‌رسانی بهتر یاری نمایند.»

شهردار منطقه یک در پایان خاطرنشان کرد: در شش ماه نخست امسال، به ۸۸۲ مورد از شکایات مردمی از طریق سامانه ۱۳۷ پاسخ داده است و این سامانه به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت و پیگیری شکایات شهروندان است.

ساخت و ساز غیر مجاز
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

دکمه بازگشت به بالا