اسلاید شوشهری

گره کور گره گشایی ترافیکی انتهای وکیل آباد!

کد خبر : 61884

با وجود آمادگی مدیریت شهری مشهد برای اجرای تقاطع غیرهمسطح دوراهی طرقبه شاندیز و اختصاص ۲۵۰ میلیارد اعتبار اما آغاز پروژه لنگ هماهنگی ۲ شهرستان و ورود استانداری است.

روزنامه خراسان نوشت: ​​داستان ترافیک انتهای بولوار وکیل آباد و دوراهی طرقبه شاندیز به خصوص در تعطیلات و آخر هفته ها، تبدیل به یک داستان بلند و تراژیک شده که سال‌هاست علاوه بر مردم منطقه، افرادی را هم که می‌خواهند آخر هفته خود را در منطقه گردشگری طرقبه شاندیز بگذرانند، گرفتار کرده است. به گزارش خراسان رضوی، ترافیک در کلان شهرها پدیده‌ای گریزناپذیر است، اما مواردی هستند که برای آن‌ها راه علاج وجود دارد اما اقدامی نمی شود، مانند ترافیک انتهای بولوار وکیل‌آباد که ساخت یک تقاطع غیرهمسطح می‌تواند گره مشکلات ترافیکی در این منطقه را بگشاید. فرماندار مشهد می‌گوید که «ایجاد هماهنگی در این مورد را در دستور کار قرار خواهیم داد» و رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد نیز با اعلام آمادگی شورای شهر و شهرداری مشهد برای آغاز عملیات اجرایی معتقد است به دلیل مشترک بودن این طرح با دو شهرستان مشهد و طرقبه شاندیز، نیاز است معاونت عمرانی استانداری در این پروژه ورود کند.

هر چه به روزهای پایانی هفته نزدیک می‌شویم شلوغی و ترافیک انتهای وکیل آباد بیشتر خواهد شد. دو راهی طرقبه شاندیز قفل می‌شود و شهروندان باید بپذیرند که بناست ساعت‌ها در همان وضعیت بمانند. با توجه به این که ایجاد تقاطع غیرهمسطح مدت زیادی است به عنوان راه حل گره گشایی از ترافیک این نقطه از شهر مطرح شده، شهروندان انتظار دارند، شاهد فاز اجرایی آن باشند.

ترافیک انتهای بولوار وکیل‌آباد روی اعصاب مردم
«آخر هفته ها واقعا تردد در انتهای بولوار وکیل آباد و مسیر طرقبه شاندیز انسان را عصبی می کند. این چه وضع ترافیک است؟ چند سال است که قول حل معضل ترافیک پایان هفته‌های دوراهی طرقبه شاندیز داده می‌شود. هر ازگاهی هم وعده ساخت تقاطع غیرهمسطح را می‌دهند. چرا کاری انجام نمی دهند؟ ما که در ابتدای بولوار امام رضا (ع) طرقبه سکونت داریم، چه تقصیری داریم که تردد در روزهای پنج شنبه و جمعه این قدر سخت و طاقت فرسا شده است؟ لطفا فکری عاجل کنید.» این پیام یکی از شهروندان است که به سامانه حرف مردم روزنامه خراسان ارسال شده و البته حرف دل بسیاری از مردم منطقه و مسافرانی است که مسیر طرقبه شاندیز را به عنوان مقصد آخر هفته خود انتخاب می‌کنند.

روزنامه خراسان از مدت‌ها پیش با توجه به پیگیری «حرف مردم» به عنوان یکی از مهم‌ترین رسالت‌های خود این موضوع را از طریق مسئولان مختلف شهری و استانی دنبال کرده است و ۲ اسفند سال ۱۴۰۲ در گزارشی با عنوان «گره گشایی ترافیکی انتهای وکیل آباد لنگ ۲ اقدام!» دو مسئله رسیدگی به بحث تملک در طرقبه و تصمیم استانداری در این زمینه مطرح شد. بعد از حدود یک سال بار دیگر با مراجعه به مسئولان مربوطه روند اجرایی شدن این پروژه را پیگیری می‌کنیم.

مطالبه روزنامه خراسان ما را حساس‌تر می‌کند که پیگیر باشیم
ابتدا برای پیگیری این موضوع که از جمله موارد در حوزه اختیارات معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار است با وی تماس می گیریم که قامتی پاسخگویی در این زمینه را به سید حسن حسینی، سرپرست فرمانداری مشهد ارجاع می دهد. فرماندار مشهد نیز در پاسخ به «خراسان رضوی» می‎‌گوید: برای هماهنگی باید شهرداری و فرمانداری طرقبه و شهرداری و فرمانداری مشهد با هم نشست داشته باشند. در این طرح تا جایی که من اطلاع دارم، تملکاتی لازم است که هزینه دارد و نحوه اجرای آن نیز کمی محل اختلاف است، باید با برگزاری نشست بین سیستم‌های مختلف هماهنگی ایجاد کنیم. اتفاقا این خوب است که شما به عنوان روزنامه پیگیری می‌کنید ما هم حساس‌تر می‌شویم تا این کار را زودتر دنبال کنیم.

ایجاد هماهنگی در دستورکاری فرمانداری مشهد
با طرح مطالبه مردم برای حل معضل ترافیک انتهای وکیل‌آباد از حسینی سوال کردیم، هماهنگی بین متولیان چه زمانی قرار است اتفاق بیفتد؟ سرپرست فرمانداری مشهد پاسخ می دهد: یک سری اختلاف نظرات در کلیات طرح است، از جمله هزینه‌ها، نحوه اجرای پل، نحوه تملکاتی که لازم است آن جا انجام شود، زیرا تقاطعی که ساخته می‌شود، به دلیل این که ترافیک از طرقبه به سمت مشهد با ترافیک مشهد به سمت طرقبه تداخل دارد، باید به شکلی باشد که این تداخل را از بین ببرد. درنتیجه، باید هماهنگی بین بخشی صورت بگیرد و ان شاءا… ما این را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که رسیدگی به این موضوع از طریق فرمانداری انجام خواهد شد یا استانداری؟ می گوید: ما می‌توانیم انجام دهیم ولی در اصل شهرداری طرقبه و شهرداری مشهد باید با هم قضیه را حل کنند. تا جایی که من به خاطر دارم چون بخشی از تملکات شهرداری طرقبه باید انجام دهد، هزینه برایش زیاد می‌شود، درباره سازه تقاطع هم عده‌ای معتقدند باید از زیر باشد و گروهی دیگر می‌گویند باید از رو انجام شود، این موارد احتیاج به رسیدن به نقطه مشترک دارد.

اعتبار ۲۵۰ میلیاردی مدیریت شهری مشهد برای احداث تقاطع
در ادامه به سراغ رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد می‌رویم، مجید نژادحسین به «خراسان رضوی» می‌گوید: این طرح جزو پروژه‌هایی بود که ما در شورای ششم مصوب کردیم و اعتباری حدود ۲۵۰ میلیارد تومان هم در نظر گرفتیم، ولی چون این پروژه بخشی به طرقبه، بخشی به شاندیز و قسمتی هم به مشهد مربوط است و با وجود این که ما در حوزه شورا و شهرداری مشهد آمادگی اجرای این پروژه را داریم و نقشه‌های آن مصوب شده است، به محض این که معاونت فنی و عمران استانداری تایید کند، پروژه را اجرا خواهیم کرد.

از حسین‌نژاد سؤال کردیم آیا همچنان یکی از علت‌های اجرایی نشدن این پروژه مشکلات مربوط به تملک است؟ وی در پاسخ می گوید: خیر، در طرح اصلی یک بخشی از تملک بود ولی ما نقشه‌ها را به شکلی اصلاح کردیم که بدون تملک هم شاید بتوان این پروژه را اجرا کرد. با توجه به مربوط بودن این پروژه به شهرستان مشهد و طرقبه شاندیز نیازمند ورود معاونت عمران استانداری به این پروژه هستیم تا توافق بین این شهرستان ها شکل بگیرد. پیشتر برای اجرای پروژه صحبت کردیم ولی معاونت قبلی استانداری تمایلی به اجرای پروژه نداشتند.

وی در پاسخ به این سوال که رویکرد معاونت جدید عمران در استانداری در این موضوع چیست؟ اظهار می‌کند: هنوز فرصت نشده جلسه‌ای داشته باشیم با وجود این که در نظرسنجی‌ها این پروژه از میان پروژه‌های شاخص شهری بالاترین‌ امتیاز را داشته است ولی چون به صورت کلی در اختیار ما نیست به همراهی استانداری نیاز داریم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن