اسلاید شوشهری

استاندار خراسان رضوی بیان کرد:

 ضرورت کاهش تعرفه های گمرگی بین ایران و افغانستان

کد خبر : 60842

استاندار خراسان رضوی درحاشیه اولین نمایشگاه بین‌المللی صادرات به آسیای میانه و افغانستان و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مشهد گفت: تلاش مان این است که فضای مناسب  و زیرساخت های خوبی برای رفت و آمدهای اقتصادی  ایجاد نمائیم.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری اولین نمایشگاه بین‌المللی صادرات به آسیای میانه و افغانستان و  نمایشگاه فرصت های سرمایه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد ” غلامحسین مظفری “اظهارداشت: تلاش بعدی مان بر روی کارهای مشترک در مرز خواهد بود تا هم امنیت مرزرا داشته باشیم وهمچنین  این کارهای مشترک  توسعه اقتصادی را به همراه داشته باشد .

استاندار خراسان رضوی با بیان آن که افزایش صادرات از برنامه های جدی ماست ، تاکید کرد:به دنبال افزایش صادرات به افغانستان هستیم تا علاوه برآن که از این طریق نیازهای مردم افغانستان را از محل صادرات تامین می کنیم با واردات کالاهای  واسطه‌ای نیازهای کشور را نیز با واردات از افغانستان تامین نمائیم تا از این طریق  توازن و تعادل برقرار شود و بطور قطع ظرفیت‌های بسیار خوبی هم در افغانستان است که باید برروی آن کار کنیم.

مظفری تصریح کرد: یکی از درخواست های سرمایه‌گذاران افغانستانی بحث سرمایه‌گذاری مشترک است و به تعبیر من شرکت‌ها و کنسرسیوم هایی است که آن ها بتوانند در منطقه بامحوریت آن ها سرمایه‌گذاری کنند .

وی افزود: طبیعی است که کالاهای تولیدی این هلدینگ های تولیدی برای کشور افغانستان و ایران حتما  مورد استفاده خواهند بود .

استاندار خراسان رضوی خاطر نشان ساخت: به نظر من بین تولیداتی که درحال حاضر انجام می شود ایجاد ارزش است و شاید این تولید بخشی در افغانستان و بخشی در ایران باشد و حتی در کشورهای همسایه انجام شودو امیدوارم این زنجیره راکامل نمائیم تا هم ارزش افزوده داشته باشد و هم نیازهای منطقه برطرف شود.

وی در پاسخ به این پرسش که  یکی از درخواست‌های تجار  افغانستانی بحث کاهش تعرفه های گمرکی است ، تاکید کرد: حتما این درخواست را پیگیری می‌کنم تا این تسهیلات به معنای واقعی و در عمل اتفاق بیفتد و بتوانیم حجم واردات را افزایش دهیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن