اخبار غدیرمجمع نکوداشت غدیر

مدیر مشارکت‌های مردمی مجمع نکوداشت غدیر خبر داد؛

ساماندهی ظرفیت مردمی و گروه‌های جهادی اولویت این مجمع است

کد خبر : 60783

مدیر مشارکت‌های مردمی مجمع نکوداشت غدیر گفت: رویکرد و اولویت اساسی این مجمع، ساماندهی ظرفیت مردمی و گروه‌های جهادی و لزوم فرهنگ‌سازی هوشمندانه در رساندن پیام غدیر در سطح استان است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی مجمع نکوداشت غدیر، محمد حسین محمددوست با بیان اینکه ضروری است در زمینه فرهنگ‌سازی غدیر بیش از پیش فعالیت کرد، گفت: با تمهیدات انجام شده و حمایت مدیر مجمع نکوداشت غدیر، شاهد بسترسازی مناسب برای اقدامات مؤثری در این حوزه هستیم که امیدواریم با کمک عموم مردم، مشارکت خیرین و همراهی مسئولان استانی، گامی مهم در ترویج فرهنگ ولایت برداریم.

وی تصریح کرد: بحث ترویج و تبیین خطبه غدیر در جامعه، غدیرشناسی، امام‌شناسی، توجه به سیره حضرت علی (ع) و بسیاری مسائل دیگر از جمله مباحثی است که در زمینه فرهنگ‌سازی غدیر در جامعه مطرح می‌شود و به نظر می‌رسد واقفان باید نیت‌های خود را در چنین مواردی به ثبت برسانند.

وی افزود: قطعا در موقوفاتی که امروزه به ثبت می‌رسد، باید به موضوع وقف برای غدیر توجه داشته باشیم؛ زیرا بحث فرهنگ‌سازی این امر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید وقف‌های جدید به این سمت هدایت شوند.

مدیر مشارکت‌های مردمی مجمع نکوداشت غدیر یادآور شد: در باب وقف و اهمیت آن مطالب و صحبت‌های بسیار زیادی مطرح شده و بر همگان واضح و مشخص است که وقف تضمینی برای بسیاری از حرکات نیک و پسندیده دینی و انسانی است و دین مبین اسلام نیز به همین دلیل به این اقدام نیکو توجه ویژه‌ای داشته است.

محمددوست گفت: با این وجود، بحث نیازسنجی در ثبت نیت واقفان موضوعی است که همچنان نیازمند توجه بسیار ویژه‌تری، به ویژه از سوی واقفان است. مسائل بسیار زیادی در جامعه اسلامی ما وجود دارند که این درآمدهای موقوفات می‌تواند زمینه بهبود وضعیت آن‌ها را فراهم کند که از جمله همین مسائل می‌توان به ضرورت فرهنگ‌سازی غدیر در جامعه اشاره کرد.

وی تاکید کرد: شکل‌گیری واقعه عاشورا نتیجه عمل نکردن به دستور پیامبر (ص) در روز غدیر است. امروز نیز اگر در جامعه اسلامی به دستور پیامبر (ص) در واقعه غدیر عمل شود، قطعا مظلومیت‌های مسلمانان پایان یافته و با کنار زدن تفرقه‌های موجود، اسلام ناب در عالم فراگیر می‌شود. بنابراین بر همه ما لازم است که با تمام توان خود در راستای ترویج فرهنگ غدیر در جامعه تلاش کنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن