استانی

اولین هدیه «خانه همیار طبیعت» در روستای حصار زبرخان:

نذر آب برای آبادانی عرصه‌های منابع طبیعی استان

کد خبر : 60583

خیر نیکوکار زبرخانی شش ساعت آب قنات چخینگ برای توسعه فضای سبز نذر کرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ، در آیین افتتاح «خانه همیار طبیعت» روستای حصار شهرستان زبرخان، وارثان مرحوم حاج محمد حصاری ، شش ساعت آب قنات چخینگ برای آبیاری درختان و توسعه فضای سبز در مسیر زائرین امام رضا (ع) به عرصه‌های منابع طبیعی استان خراسان رضوی اهدا کردند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در این خصوص گفت : این اقدام ارزشمند که به منظور حمایت از منابع طبیعی و پوشش گیاهی صورت گرفته است، به عنوان نخستین گام از سوی «خانه همیار طبیعت» مورد توجه است.

اقدامی خداپسندانه و نمادی از فرهنگ احترام به طبیعت
محسن فنودی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی، در این مراسم ضمن تشکر از اهالی روستای حصار شهرستان زبرخان برای این حرکت نیکوکارانه، آن را نمادی از فرهنگ غنی احترام به طبیعت در این روستا دانست. وی با اشاره به اهمیت آب در این منطقه و ارزش بالای آن، گفت: “در شرایطی که این منطقه با کمبود منابع آبی مواجه است، اهدای آب قنات چخینگ برای حفظ و توسعه فضای سبز نشان از آگاهی و احساس مسئولیت بالای روستاییان نسبت به طبیعت و منابع طبیعی دارد.”

وی افزود: این‌گونه اقدامات، نمونه‌ای از افزایش آگاهی جوامع محلی در زمینه اهمیت حفظ پوشش گیاهی و نقشی که این امر در توسعه پایدار روستاها ایفا می‌کند، محسوب می‌شود. فنودی همچنین تأکید کرد که «خانه‌های همیار طبیعت» با هدف ترویج همکاری‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف، به ویژه در حفظ محیط زیست، شکل گرفته‌اند و این خانه‌ها به محلی برای همدلی و همیاری مردم تبدیل شده‌اند.

افزایش آگاهی و نقش جوامع محلی در توسعه پایدار
فنودی گفت : این اقدام در راستای سیاست‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان رضوی برای افزایش آگاهی و مشارکت مردم و جوامع محلی در حوزه حفاظت از منابع طبیعی و پوشش گیاهی صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی همچنین از دیگر جوامع محلی دعوت کرد تا با الگو قرار دادن این اقدام، نقش فعال‌تری در حفظ منابع طبیعی ایفا کنند.
وی افزود : این آیین به خوبی نشان داد که همکاری جوامع محلی و تلاش برای حفظ و تقویت منابع طبیعی نه تنها به توسعه پایدار منطقه کمک می‌کند، بلکه موجب افزایش همبستگی و تعاملات اجتماعی می‌شود.

گفتنی است این مراسم با حضور جمعی از مسئولان محلی و استانی از جمله مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری، نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی، فرماندار و بخشداران شهرستان زبرخان و اهالی طبیعت‌دوست روستای حصار برگزار شد. در این آیین، از خیرین نیکوکار و وارثان مرحوم حاج محمد حصاری، به دلیل حمایت‌هایشان از طبیعت و محیط زیست قدردانی به عمل آمد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن