اقتصادی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: 

ضرورت توسعه نگاه دانش بنیان در حوزه خودروسازی کشور 

کد خبر : 60225

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی درحاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه تخصصی خودرو مشهد گفت: امیدواریم که نگاه دولت چهاردهم و تصمیم گیرندگان این صنعت حساس به گونه ای باشد که در نهایت منجر به تولید خودروی ملی گردد که مورد ذائقه مردم باشد. 

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری بیست و چهارمین نمایشگاه تخصصی خودرو مشهد حسن نوری زاده اظهارداشت: در نمایشگاه امسال مشهد بیش از ۳۰ تولید کننده  خودرو سبک و سنگین داخلی شرکت کرده اند و این می تواند فرصت بسیار خوبی با توجه به شاخص‌های جمعیت استان خراسان رضوی باشد.

وی تصریح کرد: استان خراسان رضوی به جهت موقعیت استراتژیک و قرار گرفتن در کریدور اصلی شمال به جنوب ، دروازه ورودی به کشورهای حوزهCIS و همچنین افغانستان است و این موقعیت بسیار خوبی برای ارائه محصولات خودرویی است .

نوری زاده افزود: اما یک سئوال اساسی مطرح است اینکه ما دراستان خراسان رضوی هنوز نتوانستیم ظرفیت‌های تولید خودرویی را  متمرکز کنیم .

با توجه به تنوع عناصری که در معادن حوزه استان خراسان رضوی است.یکی از بحث‌هایی که ما امروزه در حوزه استان مطرح می‌کنیم و پیگیر آن هستیم  پیشنهاد یک کنسرسیوم واحد به شرکت‌های خودروسازاست برای تامین و ساخت بدنه خودرو و یا قطعاتی که تاثیرگذار در صنعت ملی خودرویی باشد .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خاطر نشان ساخت: علی رغم پارامترهای بسیار مهمی که باعث  تنوع بیش از ۳۰ شرکت است اما هنوز نتوانستیم ذائقه مردم مان را تامین کنیم که بیایند و از خودروی داخلی آنطور که باید و شایسته است استقبال کنند.

نوری زاده تصریح کرد: در بحث خودرو و کیفیت آن هم از لحاظ بهینه بودن مصرف سوخت که این روزها بسیار اخبار آن را از زبان مسئولین مختلف می‌شنویم ، نیازمند است که حرکت به سمت و سوی خودروهایی انجام گیرد که حداقل مصرف بنزین داشته باشند تا مردم بتوانند از آن استقبال کنند.

وی ادامه داد: همچنین  بحث ایمنی و امنیت جزء  پارامترهای بسیار مهم در حوزه صنایع خودرویی است که هنوز هم این موضوع نتوانسته رضایت جامعه ۸۰ میلیونی کشورمان را جلب نماید و همچنان نگاه به خارج از کشور است .

نوری زاده بیان کرد: به نظر من در حوزه خودروسازی  هنوزاتفاقی که  نیفتاده وجود پژوهشگاهی است که تولیدات فکری و تحقیقات علمی آن منجر به همتاسازی مسائل و تولیدات روز دنیاشود. این در حالیست که ما امروز در برخی از صنایع حساس با دنیا در حال رقابت هستیم اما این پرسش مطرح است که چرا در حوزه خودرو سازی موفق نبودیم و لازمه این کار آرندی یا مهندسی روز دنیاست که خوشبختانه از لحاظ حوزه نیروی انسانی در کشور مان کمبودی نداریم و همچنین دارای منابع و تنوع عناصر هستیم و از طرفی بازار مصرف نیز خوبست .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد:امیدواریم که به سمت و سوی دانش محوربودن پروژه‌ها و تولیدات حرکت کنیم  و محصولات ما پروژه و دانش محور جلو برود که دیگر نیازی به این نباشد که هنوزهم چشم انتظار واردات خودروباشیم . این‌ها مواردی است که در دستور کار قرار دارد .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن