اسلاید شواقتصادی

رئیس کانون کارآفرینان استان خراسان رضوی مطرح کرد:

دولت پزشکیان با قید فوریت بلاتکلیفی موجود در اقتصاد کشور را رفع کند/ مسئله اصلی مردم معیشت است

کد خبر : 60219

این شیوه اداره اقتصاد کشور ایراد دارد و دولت وفاق ملی دکتر پزشکیان باید با رفع موانع موجود و دور کردن افراطیون هر دو جناح اصلاح طلب و اصول گرا موسوم به دولت های سایه، جلوی تکرار اشتباهات دولت های گذشته را بگیرد.

رئیس کانون کارآفرینان استان خراسان رضوی گفت: مردم ارزش مدار و ولایی کشورمان امید به رهبری داعیانه مقام معظم رهبری در تدوین راهبردها و سیاست های کلی نظام و کشور داشته و دارد.

اصولا هر شخص یا جریان با هر عنوان و شعاری بدون تکیه بر حمایت رهبری نمی تواند مسائل و انتظارات مردم در حوزه های مختلف بویژه اقتصادی را محقق نماید.

به گزارش صبح مشهد، محمد حسین روشنک در گفتگو با خبرنگار ما افزود: رهبر معظم انقلاب بحث جذب حداکثری را در سال‌های گذشته مطرح کردند، همچنین تعابیر دیگری از جمله بحث انسجام ملی را در تعابیر رهبر انقلاب داریم، بنابراین موضوع وفاقی ملی که امروز آقای پزشکیان مطرح کردند، در حقیقت با عناوین دیگری در جامعه ما مطرح بوده و همه این‌ها نشان می‌دهد که این یک موضوع مهم و لازم برای جامعه است و در تعابیر امام و رهبر انقلاب همیشه بحث وحدت و همدلی و مسائلی از این قبیل به وفور مطرح شده است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی خراسان رضوی و هیات نمایندگان اتاق ایران ادامه داد: چشم انداز، سیاست‌های کلی نظام و برنامه هفتم که مورد تأکید آقای پزشکیان نیز است، به خوبی راه های پیشرفت کشور را مشخص کردند و این دولت است که با استفاده از خرد جمعی و به کارگیری کارشناسان مجرب، برنامه اجرایی متناسب با شرایط کشور را تدوین و به وسیله مدیران و مجریان صالح و شایسته اجرایی می کند.

ریس کانون کارآفرینان خراسان رضوی با اشاره به سایه تحریم ها و اف‌ای‌تی‌اف بر سیاست خارجی و اقتصاد ایران، گفت: این امر ضمن خدشه دار کردن اعتبار و قدرت نرم ایران در مجامع بین المللی، محدودیت‌ها و هزینه‌های بسیاری را بر تجارت و مراودات مالی کشور تحمیل کرده است و شرکای مهم تجاری را از ایران دور نموده است.

وی تاکید کرد: حتی کشور‌های دوست و همسایه مثل عراق در مورد تحریم‌ها با ایران بسیار جدی برخورد می‌کنند و کشورهایی نظیر روسیه و چین نیز همواره بر این نکته تاکید می‌کنند که تداوم و پیشرفت روابط اقتصادی آنها با کشورمان منوط به پیوستن ایران به اف ای تی اف است.

روشنک خاطر نشان کرد: تیمی که امروز کنار آقای پزشکیان است، از جمله آقای دکتر ظریف، عراقچی و کل کابینه و در مجموعه دولت وفاق ملی وظیفه‌های سنگینی در این زمینه بعهده دارند که من معتقدم این تیم می توانند بلاتکلیفی و رهایی موجود در اقتصاد کشور که محصول تحریم ها و عدم قبول اف ای تی اف است را رفع کند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و تاجیکستان در ادامه گفت اگرچه آقای پزشکیان به عنوان نامزد جریان اصلاحات آمده، اما همانگونه که دولت سایه مطرح چوب لای چرخ این دولت خواهد گذاشت ،افرادی تندروی نیز در جریان اصلاح طلبان هستند که آقای پزشکیان را برنمی‌تابند، هشدار داد: رییس جمهور نباید خود را وامدار جریان مشخص و اسیر تندروی برخی افراطیون دو جناح بداند ، چرا که در گذشت هم دیدیم مهار نشدن زیاده خواهی ها خسارات سنگینی به کشور چه در موضوع سیاست خارجی و برجام و چه در مسائل داخلی وارد کرد است.

وی افزود: دولت سایه که در زمان آقای روحانی و حتی شهید دکتر رئیسی، مانع به نتیجه رسیدن برجام مورد حمایت مقام معظم رهبری با شرابطی که گفته بودند، شده بود، امروز هم کار خود را انجام میدهد هر چند که با هشدارها و نصیحت های رهبری، امروز محتاطانه تر و نرم تر سخن می گویند، اما ترکیب آنها با افراطیون اصلاح طلب حول دکتر پزشکیان ، می تواند به مثابه دو لبه یک قیچی عمل کرده و دولت وفاق ملی را با اسیب های جدی که دودش فقط به چشم مردم و نفعش به جیب رانت خواران و نفوذی های داخل و خارج می شود، روبرو سازد.

رئیس کانون کارآفرینان استان خراسان رضوی در پایان گفت: آنچه امروز بیش از هر چیز دیگری مسعود پزشکیان به آن نیاز دارد، اعتماد به نفس است پزشکیان تا اینجا نشان داده‌ که دارد ، رئیس‌جمهور حتما ضمن اعتماد خود به ملت ایران در پی تحقق شعار و وعده‌های خود حرکت و در مسیر انتظارات و آرزوهای ایرانیان تحول‌خواه و اصلاح طلبان واقعی که معتدل هستند پایبند بماند .

من امیدوارم پزشکیان بتواند این راه پرسنگلاخ را با رفع تحریم ها و اجرای اف تی اف تحت هدایت رهبری و همراهی ملت دانا و شهید پرور ایران طی کند.

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن