اخبار غدیرمجمع نکوداشت غدیر

مدیر مجمع نکو داشت غدیر خبر داد:

برگزاری دوره‌ آموزشی مهارتی-معرفتی «مهارت های زندگی»

کد خبر : 60058

مدیر مجمع نکو داشت غدیر از برگزاری دوره آموزشی مهارتی-معرفتی «مهارت های زندگی» با هدف توانمندسازی معرفتی و مهارتی دانشجویان و فعالان تربیتی و اجتماعی با استفاده از برترین اساتید کشوری این حوزه توسط مجمع نکو داشت غدیرخبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی مجمع نکو داشت غدیر، حسین فلاح درباره برنامه های آموزشی ، مهارتی – معرفتی این مجمع گفت: این مؤسسه تلاش می کند در برنامه های آموزشی وپژوهشی خود به مطالبات قرآن کریم، اهل بیت(ع) زمینه “توسعه مهارت‌های مدیریتی بر پایه آموزه‌های غدیر” ، “آموزش مهارت‌های زندگی از منظر واقعه غدیر”، “غدیر و ایجاد ارتباط مؤثر: آموزش‌های مهارتی”و “مدیریت بحران با الهام از آموزه‌های غدیر”و تدبر در قرآن کریم و غدیر جامه عمل بپوشاند و در دانشگاه ها و جامعه تدبر در قرآن و غدیر را پویا کند.
وی با اشاره اینکه آموزش های مهارتی یکی از ابعاد مهم توسعه پایدار به ویژه در توانمندسازی سرمایه انسانی است، عنوان کرد: با افزایش مهارت‌ها، افراد قادر به بهبود کیفیت زندگی خود و مشارکت فعال‌تر در جامعه می‌شوند. اگر آموزش های مهارتی در تمامی سطوح و لایه های جامعه نهادینه گردد، خیلی از مشکلات جامعه مثل طلاق، اعتیاد، فسادو فحشا، جنایت ، دزدی و… تقلیل پیدا خواهند کرد و مردم در شرایط رو به رشدی فرهنگی در جامعه به زندگی خواهند پرداخت.
فلاح ادامه داد: بنابراین به نظر می رسد که ضرورت دارد استراتژی کشور برای فقرزدایی و کاهش آسیب های اجتماعی، توجه بیشتر به آموزش های مهارتی باشد. در نگاه دیگر در توسعه پایدار نگاهی ماندگار به پدیده سرمایه اجتماعی به عنوان عامل اجرائی فقرزدایی فرهنگی جامعه می شود که این سرمایه اجتماعی، کارمند و کارگر ماهری است که خروجی آن آموزش های مهارتی است.
مدیر مجمع نکو داشت غدیرافزود: مثلا دوره های مهارت همدلی یک توانایی اکتسابی می‌باشد که لازمه آن تمرین و استفاده از تکنیک‌های مناسب است. همدلی توانایی درک احساس و تجربۀ دیگران است؛ به این معنی که فرد بتواند خود را جای دیگری بگذارد و دنیا را از چشم او ببیند و یا داشتن مهارت فن بیان قوی برای همه افراد ضروری می باشد، چرا که با استفاده از یادگیری این تکنیک ها و استفاده مستمر از آنها است که، می توانیم ارتباطی موثر با افراد برقرار کرده و به رشد فردی و اجتماعی زندگی خود کمک کنیم.
وی با تاکید براینکه، مهارت آموزی در زندگی نقش مهم و کلیدی را در ایجاد زندگی موفق و شاد و آرامش بخشی هم برای خود و هم جامعه ایفا می کند، اظهار کرد: برنامه های جامع آموزشی-مهارتی و معرفتی مجمع نکو داشت غدیرمبتنی بر مطالعات و با طراحی منحصر به فرد مفهومی و چندمنظوره آماده‌سازی گردیده است تا مورداستفاده کاربردی دانشجویان در زندگی باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن