استانیاسلاید شو

بهره برداری از پروژه های بیابان زدایی منطقه عمرانی شهرستان گناباد

کد خبر : 60030

پروژه‌های بیابان‌زدایی و تثبیت شنهای روان در کانون بحرانی فرسایش بادی منطقه عمرانی گناباد به بهره برداری رسید.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناباد با اعلام این خبر گفت در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و به منظور مقابله با پدیده شوم بیابان‌زایی، بهره برداری از پروژه ۱۰۰ هکتاری نهالکاری از محل اعتبارات ملی بااعتباری معادل ۲۵ میلیارد ریال آغاز گردید.
مجتبی محرابی افزود از سال گذشته تا کنون ۱۰۲ هکتار بیابان‌زدایی به صورت مشارکتی در منطقه عمرانی و ۲۰۰ هکتار در کانون بحرانی فرسایش بادی شرق گناباد _ بیدخت به مرحله اجرا در آمده است.

محرابی اظهار داشت حفاظت مستمر از اراضی ملی‌ ، مقابله با آفات و بیماریها، احیا و اصلاح مراتع، اجرای پروژه های آبخیزداری و پخش سیلاب به منظور کنترل سیل، فرسایش و رسوب و تغذیه قنوات..از دیگر پروژه های زیربنایی در شهرستان گناباد بوده است.

وی در تشریح عملیات بیابانزدایی منطقه عمرانی گفت،از سال گذشته تاکنون در سطح ۲۸۷ هکتار ۴۷۴۱۵چاله حفر گردیده که نیمی از چاله ها به صورت مشارکتی توسط بسیج سازندگی استان، پیمانکارشرکت گاز، شرکت معدنی یاسمین و… حفر گردیده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناباد یادآورشد، در سطح ۲۰۲ هکتار ۹۳۱۲۵ نهال کاشت شده است که ۴۳۱۲۵ نهال توسط گروه های مختلف مشارکت مردمی به ویژه بسیجیان و ۵۰۰۰۰نهال توسط پیمانکار کاشته شده است.

در پایان محرابی افزود: باتوجه به اهمیت حیاتی موضوع مقابله با بیابانزایی و در راستای اجرایی نمودن طرح مردمی کشت یک میلیارد درخت در سال ۱۴۰۲در نهالستان قوژد ۴میلیون اصله نهال ریشه لخت و ۱۴۰هزار نهال گلدانی از انواع نهال بیابانی تولید که در پروژه های شهرستان گناباد و سایر شهرهای بیابانی کاشته شده است.

همچنین، در سال جاری نیز ۱۰۰هزار نهال گلدانی و ۵۰۰هزار نهال ریشه لخت تاغ جهت کاشت د ر عرصه های بیابانی استان تولید میگردد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن