پل دوم و اصلاح هندسی ورودی جاده سرخس با مشهد بر روی مسیل طرق در شهرک شهید باهنر و بهسازی دیواره و کفسازی مسیل طرق با حضور مسئولین استانی و شهر مشهد به بهره برداری رسید.
به گزارش صبح مشهد، یکی از پروژههای شاخص عمرانی منطقه۶ عملیات تعریض پل جاده سرخس بر روی کال طرق واقع در ورودی محور سرخس به مشهد است.پروژه تعریض پل جاده سرخس بر روی کال طرق، یکی از پروژههای مهم زیرساختی واقع در شرق مشهد و مشابه پل دهرود در جاده سیمان و بولوار رسالت است، عرشه پل شهید باهنر به طول ۸۵۰ متر است که در کنار اجرای این پل، بیشاز ۳ هزار متر طول دیوارهسازی نیز انجام و میدانی به مساحت ۵ هزار مترمربع در ورودی آن احداث شده است.
در همین راستا صبح امروز مراسم بهرهبرداری از پل دوم و اصلاح هندسی ورودی جاده سرخس با مشهد بر روی مسیل طرق در شهرک شهید باهنر و بهسازی دیواره و کفسازی مسیل طرق با حضور استاندار خراسان رضوی، شهردار و فرماندار مشهدمقدس و جمعی از اعضای شورای شهر برگزار شد.
سیاست مدیریت شهری توسعه مشهد به سمت شرق است
محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهد در مراسم بهرهبرداری از پل دوم و اصلاح هندسی ورودی جاده سرخس با مشهد بر روی مسیل طرق در شهرک شهید باهنر و بهسازی دیواره و کفسازی مسیل طرق اظهارداشت: توجه ویژه به توسعه شهر مشهد به شرق از سیاستهای اصلی در سطح ملی و استان است؛ ماهم به این سمت حرکت میکنیم.
وی افزود: شهرداری به کمک شورا پروژههای مختلفی در شرق تعریف کرده و باید به این سمت حرکت کنیم؛ پروژههای بزرگی در این منطقه اجرا شده که نشاندهنده نگاه ویژه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر به این محدوده است.
قلندرشریف تصریح کرد:پل رسالت، پل دهرود و شهید میرزایی به عنوان کلانپروژههای مشهدمقدس در این مناطق به بهرهبرداری رسید. کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی سطح سوم میدان فهمیده با دو چپگرد و سطح سوم میدان خیام نیز از پروژههای ترافیکی شهر است.
شهردار مشهد گفت:کال طرق که خاکی و نامناسب بود ساماندهی و زیباسازی آن انجام شد تا این معضل رفع شود.پل ورودی جاده سرخس نیز ناایمن بود که در این راستا پل دوم و اصلاح هندسی ورودی جاده سرخس با مشهد بر روی مسیل طرق در شهرک شهید باهنر امروز به بهرهبرداری رسید.
بهرهبرداری از پل دوم و اصلاح هندسی ورودی جاده سرخس با هدف ساماندهی ترافیک
پوریا محمدیانیزدی، معاون عمران، حملونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز اظهارداشت: ترافیک برون شهری مشهد از چندین محور وارد شهر می شود؛ اصلی ترین ورودی ها از سمت شهرستانهای نیشابور و قوچان است.
وی افزود: ورودی مشهد از سمت سرخس، یک محور ترانزیتی است که از این محور بار و کالا جابهجا میشود و کارکرد صنعتی دارد؛ در طول سالیان مختلف سکونت مردم در این محور شکل گرفته است؛ با پروژه ای که توسط شورا سیاستگذاری شد این محور ساماندهی میشود.
محمدیان یزدی بیان کرد: طول مسیر جاده و دوربرگردان این پروژه ۳۰۰ متر و طول پل ۶۰ متر است؛ همچنین عرشه بتنی تعریض شده این به طول ۱۱٫۵ متر با ۶ دهانه ۸ متری اجرا شده است.
معاون عمران، حملونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: ساماندهی مسیل طرق به طول دو با ارتفاع ۵۰ متر و دیواره ۴ متر اجرایی شد که در این دو سیل اخیر اثر این اقدام مثبت را دیدیم.
اختصاص ۷۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حاشیه شهر در سال جاری
مجید طهوریان عسکری، رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد نیز اظهارداشت:با شعار ساماندهی و تحول در حاشیه شهر از مردم در دوره ششم رای گرفتیم و برای ایجاد این اعتماد در کنار مردم تلاش شبانهروزی داریم.
وی افزود:میزان اعتبار اختصاص یافته به حاشیه شهر در سال جاری ۷۸۰۰ میلیارد تومان است؛ ۳۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی در قالب پروژه زود بازده برای اولین بار در تاریخ صدساله در مشهد رخ داد که کم نظیر و بی سابقه بوده است که مردم مستقیم در پروژهها مشارکت داشتند.
اجرای ۴۰۱ پروژه با اعتباری ۷۱۵ میلیارد تومانی در منطقه۶ طی سال گذشته
حسین بناییمنش، شهردار منطقه۶ نیز گفت: باتوجه به نگاه ویژه مدیریت شهر به مناطق درحال توسعه، اتفاقات خوبی در این محلات رخ داده و اعتبارات خوبی به این مناطق اختصاص یافته است.
وی افزود:پروژه زیادی در مناطق درحال توسعه داشتیم، طی سال گذشته این منطقه ۴۰۱ پروژه با اعتباری ۷۱۵ میلیارد تومانی داشت که بیشترین حجم پروژه در بین مناطق سیزدهگانه است.
بناییمنش خاطرنشان کرد:تاکنون پروژههای این منطقه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال به بهره برداری کامل می رسد.
شهردار منطقه ۶ مشهد اظهارکرد:یکی از اتفاقات خوب دیگر توجه به مناطق بازآفرینی و اعتبار ویژه در قالب پروژههای زودبازده است؛ ۱۹۱ پروژه با اعتباری ۲۲۵ میلیارد تومان در این منطقه اجرا شد.
منبع: تسنیم خراسان رضوی