استانیاسلاید شو

روستای جابوز شهرستان خلیل آباد پیشرو در طرح ملی کاشت ۱ میلیارد درخت

کد خبر : 59304

روستای جابوز سر آمد طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در شهرستان خلیل آباد می باشد.

به گزارش صبح مشهد، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلیل آباد با بیان این خبر گفت ، طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در چهار بخش احیای جنگلها و مراتع طبیعی ، زراعت چوب ، کنترل گسترش بیابانها و افزایش سرانه فضای سبز در کل کشور به اجرا درآمده است که در این راستا دهیاران در خط مقدم این طرح قراردارند .

حمید ترابی افزود : روستای جابوز در بخش ششطراز شهرستان خلیل آباد پیشرو در افزایش فضای سبز در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت می باشد.

ترابی گفت ،دهیار روستای جابوز توانسته طی ۲ سال اخیربامشارکت مردم روستا بیش از ۳۰۰۰ هزار اصله نهال توت کاشته و مراقبت وآبیاری نماید و با احداث استخر ذخیره آب به گنجایش ۱۰ میلیون لیتر و اجرای عملیات آبیاری تحت فشار در تمام روستا دارای درختانی سر سبز و شادابی بعمل اورده است.

وی یاد آور شد روستای جابوز با جمعیتی بالغ بر ۲۰۰۰ خانوار در جنوب غربی شهرستان خلیل آباد واقع شده که مردم این روستا علاقه زیادی به کاشت درخت دارند .در این روستا بالغ بر ۸۰۰۰ هزار درخت از نوع توت ، زیتون ، کاج ، سرو ، … وجود دارد که بطور منظم آبیاری و نگهداری می گردد.

وی اظهار داشت، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در گذشته حدود ۱۸ هکتار زمین جهت بوستان ها و فضای سبز به این روستا اختصاص داده ودهیار این روستا با مشارکت مردم واحداث استخر ذخیره آب در سال جاری و آبگیری آن در بارندگیهای بهاری آب فضای سبز روستا را تامین نموده است.

حمید ترابی گفت مردم روستای جابوز بامشارکت فعالانه در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت وهمکاری با منابع طبیعی و افزایش فضای سبز در روستا توانستنددمای هوا را در فصول گرم سال تعدیل نمایند.

ریس اداره منابع طبیعی وابخیزداری شهرستان خلیل ابادضمن تشکر از دهیاری ، شورای اسلامی و مردم روستای جابوز از عموم دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان تقاضا کرد تا با الگو برداری از این روستا بتوانند فضای سبز شادابی در سطح روستاهای شهرستان خلیل آباد داشته باشند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + 17 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن