اخبار مهماسلاید شو

فرمانده انتظامی مشهد از دستگیری ۳ مامورنما با ۱۴ شاکی خبر داد

کد خبر : 49595

به گزارش صبح مشهد، سرهنگ” احمد نگهبان” در گفت‌ و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر بیان داشت: در پی گزارش چند فقره پرونده سرقت مدارک هویتی و کارت های عابر بانک از شهروندان توسط سرنشینان یک دستگاه سواری سمند در مناطق حاشیه شهر مشهد، پی گیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات تعدادی از مالباختگان که اکثراً تبعه خارجی هستند مشخص شد که متهمان در بیشتر سرقت ها ۳ نفره با یک دستگاه خودرو سمند پلاک مخدوش با پرسه زنی در مناطق حاشیه شهر با شناسایی سوژه های خود در فرصتی مناسب به آن ها نزدیک شده و با معرفی خود به عنوان پلیس ضمن بررسی مدارک شناسایی و هویتی، کارت عابربانک و رمز عبور آن ها را با تهدید می گرفتند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد با بررسی دقیق اظهارات مالباختگان و با تحقیقات گسترده میدانی سرانجام ۳ متهم را هنگام تردد با یک دستگاه خودرو سمند و یک دستگاه پژو۴۰۵ در اتوبان کرمان- سیرجان ردزنی و با نیابت قضائی طی ۲ عملیات مجزا ضربتی آن ها را دستگیر کردند.

سرهنگ نگهبان بیان داشت: متهمان در بازجوئی های به عمل آمده به ۱۴ فقره سرقت کارت های عابر بانک و برداشت غیرمجاز اعتراف و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی در ادامه از شهروندان خواست؛ موارد ذیل را در جهت پیشگیری از اخاذی از سوی مامورنما ها جدی بگیرند:

-شگرد مامورنماها این است که با وارد کردن اتهاماتی مانند حمل موادمخدر یا تخلفات صنفی به افرادی که از قبل شناسایی کردند، موجب آشفتگی طعمه خود شده و پس از نزدیک شدن به آنان در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت یا اخاذی می کنند.

-عدم آشنایی افراد به حقوق شهروندی و تسلیم شدن در برابر مامورنماها و غفلت در احراز هویت افراد مدعی مامور پلیس را از جمله عوامل زمینه ساز اصلی سرقت و اخاذی تحت پوشش مامور است که در چنین مواقع حتماً خونسردی خود را حفظ و حتماً از آن ها کارت شناسایی معتبر درخواست و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اعلام کنید.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن