شهری

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد خبرداد؛

بهره برداری بهینه از ظرفیت المانهای هوشمند شهری

کد خبر : 43960

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: در حال اجرایی کردن توسعه کاربردهای ۸۰ المان هوشمند موجود شهری هستیم.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی بدیع در خصوص المان های هوشمند شهری اظهار کرد: هدف از نصب المان های هوشمند شهری، فراهم آوردن زمینه آشنایی و تعامل بیشتر شهروندان با فناوری‌های شهر هوشمند است.

وی افزود: المان های هوشمند شهر مشهد در سه دسته وب کیوسک ها، المان های تعاملی هوشمند شهری و شبکه هوشمند اطلاع رسانی تقسیم می شود.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد بیان کرد: کیوسک های هوشمند فعلی شامل کیوسک های صدور مجوز حمل و نقل بار در توقفگاههای ناوگان باری و کیوسک های درخواست تاکسی در مبادی ورودی شهر است.

بدیع درخصوص المان های تعاملی هوشمند شهری بیان کرد: المان دریچه دانش با امکان پرسش و پاسخ تعاملی، المان لبخند ماندگار با امکان پخش تصاویر واقعیت افزوده در هنگام لبخند زدن شهروندان و المان پایگاه تندرستی با هدف تشویق شهروندان به ورزش و دریافت بلیت رایگان قطار شهری از جمله این المان ها می باشند.

وی اضافه کرد: نوع سوم المان های شهری شامل شبکه هوشمند اطلاع رسانی است. از جمله ویژگی های سامانه جامع مدیریت نمایشگر های شهری می توان به امکان مدیریت آنلاین محتوا، امکان زمانبندی پخش محتوا و امکان مانیتورینگ لحظه ای اشاره کرد که در حال اجرایی کردن بهره برداری بهینه از ظرفیت موجود، گسترش اطلاع رسانی ها و ارائه دیتای لحظه ای فعالیت های شهرداری به شهروندان می باشیم.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر ۸۰ المان هوشمند در سطح شهر وجود دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن