شهری

جزئیات محدودیت های وضعیت نارنجی در مشهد

کد خبر : 36110

آغاز فعالیت مشاغل گروه ۲ استمرار منع تردد شبانه

صبح مشهد– بالاخره پس از کش و قوس های فراوان، فرماندار مشهد روز شنبه اعلام کرد که وضعیت مشهد رسما نارنجی اعلام شد.
به گزارش فارس، محمدرضا هاشمی گفت: منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴صبح ادامه دارد و تغییری در ساعت محدودیت نخواهیم داشت . وی افزود: طبق اعلام وزارت و ستاد کرونای استان، وضعیت مشهد رسما نارنجی اعلام شد که بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی این وضعیت، اقدام خواهیم کرد. فرماندار مشهد ضمن تشکر از همراهی و همکاری مردم و بازاریان، این تغییر وضعیت را حاصل تلاش و همکاری قشرهای مختلف مردم دانست و گفت: در وضعیت قرمز فقط گروه شغلی یک امکان فعالیت داشت که اکنون در وضعیت نارنجی محدودیت‌ها برای گروه شغلی ۲هم برداشته و ابلاغ شد.

وی تاکید کرد: کاهش محدودیت‌ها برای فعالیت گروه شغلی ۲به معنای خوب بودن وضعیت نیست و قطعا باید فعالیت‌ها با رعایت کامل دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی باشد. هاشمی در خصوص نظارت بر رعایت پروتکل‌های ابلاغی توسط مردم و گروه‌های شغلی مجاز به فعالیت، اظهارکرد: ۱۰ گروه نظارتی در سطح شهر این موضوع را رصد می‌کنند و در صورتی که ببینیم افرادی هستند که دستورالعمل ها را رعایت نمی‌کنند و سلامت مردم را به خطر می‌اندازند مجبور می‌شویم برای پلمب واحد صنفی شان اقدام کنیم. فرماندار مشهد افزود: در شرایط نارنجی حضور تا دوسوم کارکنان دسـتگاه‌هـای ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با خدمات اساسی در محل کار با تشخیص بالاترین مقام مسئول دستگاه و حضور کارکنـان دیگر دستگاه‌ها تا ۵۰ درصد است، همچنین در بحث جلسات در وضعیت قرمز حداکثر ۱۵ نفر مجاز به حضور بودند که در وضعیت نارنجی این عدد به ۲۰ نفر با رعایت کامل پروتکل‌ها افزایش یافت. وی در خصوص دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها و موسسات آموزشی و فرهنگی هم گفت: این فعالیت‌ها همچنان به طور کامل تعطیل است. فرماندار مشهد در خصوص شب یلدا نیز گفت: با توجه به اعلام وزارت بهداشت مبنی بر این که بیش از نصف موارد ابتلا به کرونا در دورهمی‌های خانوادگی رخ داده است، از مردم خواهش می‌کنیم یلدای امسال را در کنار خانواده و بدون حضور مهمان برگزار کنند تا شرایط به حالت قرمز برنگردد.

به گزارش ایسنا، دکتر بدیعی جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا نیز با اشاره به این که در پیک سوم کرونا تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی ۳۰ درصد افزایش یافت، گفت: اما میزان مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری نسبت به پیک‌های گذشته کمتر بود که این موضوع نشان‌دهنده افزایش کیفیت خدمات است. وی تصریح کرد: کاهش آمار بیماران بستری و سرپایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه در هفته اخیر نشان‌دهنده این است که رفتارهای اجتماعی نقش موثری در این زمینه دارد.
انجیدنی دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز به ایرنا گفت: با مشارکت مردم خوشبختانه در حال عبور از موج سوم کرونا در استان خراسان رضوی هستیم و قطع زنجیره انتقال کرونا نیازمند تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. وی ادامه داد: هزار و ۲۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که این میزان در ابتدای آذر دو هزار و ۸۰ نفر بود. روزانه حدود ۲۰۰ بیمار جدید بر اثر کرونا در استان بستری می‌شوند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + بیست =

دکمه بازگشت به بالا
بستن