استاندار خراسان رضوی گفت: آنچه در رویداد مشهد۲۰۱۷ مهم است استفاده از این فرصت مغتنم برای گسترش تعاملات با سایر مسلمانان جهان در زیر نشانه است و در واقع دعوا سر لوگو آدرس غلط دادن به ملت و مردم است.
علی رضا رشیدیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صبح مشهد در خصوص انتخاب لوگوی مشهد ۲۰۱۷ توسط وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: با توجه به اینکه همه مسئولین استانی خواستار ورود دولت به مقوله مشهد۲۰۱۷ بودند؛ لذا به همین منظور ستادی در استانداری برای رویداد مشهد ۲۰۱۷ تشکیل شد تا از ظرفیت این دستگاهها برای هر چه بهتر برگزار شدن این رویداد تاریخی بهره مند شویم.
وی تصریح کرد: با مکاتباتی که با دستگاهها از جمله رئیس قبلی صدا و سیما داشتیم قرار شد کنفرانس مدیران رادیو تلویزیون های کشورهای اسلامی در مشهد مقدس برگزار شود و همچنین با مکاتبه با رئیس دار التقریب و مجمع جهانی اهل بیت قرار شد این مجمع در مشهد برگزار شود.
وی افزود: استانداری با مکاتباتی که با وزارت علوم داشت؛ قرار شد؛ در سال ۲۰۱۷ نشست ها و نمایشگاهها در حوزه پژوهش ها، در دانشگاه های مشهد برگزار شود که با استقبال بسیار خوب این وزارت مواجه شد.
استاندار خراسان رضوی، وزارت راه و شهر سازی را یکی از وزارت خانه های فعال در حوزه ۲۰۱۷ دانست؛ و گفت: این وزارت خانه با ریاست وزیر مربوطه در حوزه زیر ساخت ها و مسائل عمرانی با توجه به نیازهای مشهد ۲۰۱۷ با تشکیل یک کارگروه بسیار خوب عمل کرد و قرار است اقداماتی را در حوزه مسائل زیر بنایی انجام دهد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در وزارت راه و شهر سازی قبلا کار مشابهی را در بحث لوگو صورت گرفته بود و با توجه به ظرفیت های دانشکده های معماری، استانداری انتخاب لوگو را به عهده این وزارت خانه قرار داد تا از ظرفیت و تجربه آنها برای انتخاب لوگویی در شان مشهد برخوردار شود.
رشیدیان با بیان اینکه در روند انتخاب لوگو خانه هنرمندان، دانشکده معماری و دانشگاه هنر وارد شدند؛ بیان کرد: بیش از ۲۰۰۰ هزار اثر جمع اوری شد که با داوری افراد شاخص در سطح بین الملل و با مشارکت وزیر ارشاد و هم نظری در تهران منجر به انتخاب این طرح به عنوان لوگو یا نشان شد.
وی در خصوص تغییر یا تجدید نظر در لوگو مشهد ۲۰۱۷ بیان کرد: ما برای رسیدن به این نشان تمامی بخش های مختلف را فعال کردیم که ارسال بیش از ۲۰۰۰ اثر به این جشنواره نشان دهنده استقبال خوب از این طرح بوده است.
وی با بیان اینکه زمانی برای تغییر یا تجدید نظر در لوگو مشهد ۲۰۱۷ باقی نمانده است؛ تاکید کرد: هدفی که ایسسکو دنبال می کرد یکی نماد و نشانه ای از مشهد بود که گنبد طلایی امام رضا(ع) با معماری خاص خود در بین گنبد های حرم های مطهر، خاص و بی نظیر است و دوم بحث جهانی شدن و یا ارتباطات بین المللی و در واقع نصف النهار جغرافیایی زمین است که این لوگو نشان می دهد.
رشیدیان ضمن ابراز امیدواری از همراهی و همگامی تمامی دستگاهها اظهار کرد: فرصت مشهد ۲۰۱۷ یک فرصت تاریخی برای مشهد است که ازظرفیت تاریخی و فرهنگی خود برای تعامل با کشورهای اسلامی آن هم در شرایطی که دشمنان اسلام تلاش بسیار گسترده ای می کنند تا با به وجود آوردن گروههای تکفیری و داعش فاصله بین امت اسلامی ایجاد کنند؛ استفاده کند.
وی تصریح کرد: آنچه مهم است استفاده از این فرصت مغتنم برای گسترش تعاملات با سایر مسلمانان جهان در زیر نشانه است و در واقع دعوا سر لوگو آدرس غلط دادن به ملت و مردم است.
اینهم نظری است البته !!!
ولی در فعالیتهای بین المللی باید همه نکات از ریز مطالب تا کلیات دقیق و با ظرافت بالا طرح ریزی شود و لازمه اش فقط و فقط استفاده از افراد متخصص و خبره هست چراکه در حالت طبیعی اختلاف سلیقه همیشه بوده و هست.