اقتصادیزندگی

برند چیست؟ نمانام‌ها یا همان برندها می‌توانند هیجان و عواطف مصرف‌کنندگان خود را برانگیزند و مشتریان نیز به این نام‌ها اعتماد و انتظار خلق ایده‌های برتر و نوآوری در محصولات را داشته باشند

کد خبر : 20743

نویسنده: محمد حسین روشنک، رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی

سال ها قبل و بعد از دوره کوپنی درکشور جایگاه « برند » یا همان نام ، نشان ، هویت ، شخصیت ، ارزش اجتماعی ، و … خودمان فکرم را مشغول و در زمان مدیریت محمود سیادت بر اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی ایده طرح مجدد و ایجاد « برند » نام تجاری که تاریخی به بلندای خلق انسان را پشت سر دارد برای فعالین اقتصادی کشور ارائه کردم .

امروز خوشحالم «برند » نام تجاری در ایران جایگاهی نسبی پیدا کرده و اساتید بارزی برای ترویج و آموزش ««برند »» نام تجاری ظهور کرده که اصلا نمیدانند ایده ایجاد و فعال سازی دوره جدید برند سازی کجا ، چگونه و توسط چه کسی مطرح و در ابتدا چه افرادی تلاش کردند و ویژه نامه های برند چگونه در اتحادیه صادرکنندگان بمنظور تریج «برند » نام تجاری سازی منتشر میشد .

پرودگار متعال را شاکرم که امروز همایش ها و اجلاس های بزرگی در بزرگداشت دارندگان «« برند »» نام تجاری برگزار میشود که با هویت ترین آن همایشی است که در خراسان رضوی ابتدا اتحادیه صادرکنندگان با تلاش مهندس سیادت و اکنون انجمن مدیران صنایع به همت دبیر جوان و خوش فکرش دکتر مهدی مرادی برپا شده و میشود .

قلم که همیشه در نوشتن یادداشت های « برند » نام تجاری همراه بوده ،امشب خبری را از تابلو نقاشی گل خشخاش متعلق به ونگوگ نقاش بزرگ هلندی که چون مشخص نبوده « برند » ونگوگ را با خود دارد سال های سال بعنوان یک تابلو نقاشی ناشناخته بدون «برند» بعنوان تابلو تزئینی (فقط زیبا ) اما کم ارزش ازنظر مادی بر دیوار دفتر کاری نصب بوده بدون اینکه ارزش مادی و معنوی قابل توجهی برای آن قائل شوند تا اینکه به (درستی و یا غیر واقعی که من نمیدانم ) توسط دانشمندان نقاشی شناس تعلق آن به « برند » قلم ونگوگ تایید و همان لحظه ارزش مادی آن به دهها میلیون یورو ارتقا و جایگاه ویژه در بهترین مکان موزه معروف نقاشی جهان کسب کردرا شنید نوشت ، نقاشی گل خشخاش همان نقاشی معمولی روی دیوار است فقط به داشتن ارزش «« برند»» قلم ونگوگ مزین گردیده .

بله این ارزش « برند »است و بس .
در تمام امور قدر «برند» و ارزش « برند »را بدانیم ، وظیفه خود میدانم از تلاش اتحادیه صادرکنندگان و انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی بویژه همکاران خوبم سیادت و مرادی بجهت ترویج ایده « برند » نام تجاری قدردانی کنم.

محمد حسین روشنک
۱۳۹۸/۲/۳۰

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن