مجمع نکوداشت غدیر

توسط مجمع نکو داشت غدیر؛

کتاب “چگونه از اوبگوییم ” چاپ می‌شود

کد خبر : 60628

توسط مجمع نکو داشت غدیر کتاب «چگونه از او بگوییم » به چاپ می رسد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی مجمع نکو داشت غدیر، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است، به جهت انتشارکتاب “چگونه از اوبگوییم “تحت نظارت کمیته علمی و پژوهشی مجمع نکو داشت غدیرشکل گرفت و در حال تدوین برای چاپ است.

کتاب “چگونه از اوبگوییم ” دربردارنده مقایسه دین گریزی به مثابه یک آسیب اجتماعی با دیگر آسیب های اجتماعی و بررسی این آسیب و نقش ویژه آن در پدیداری دیگر آسیب های اجتماعی آن است.

به گونه ای که فزونی و کاستی دین گریزی، افزایش و کاهش آسیب های اجتماعی را در پی دارد. افزایش دین گریزی، بالا رفتن آمار طلاق، اعتیاد، فساد و بزهکاری را در پی دارد و کاهش آن از آمار این گونه آسیب ها می کاهد.

در این کتاب آمده است که؛ چه علل و اسبابی تأثیر آموزه‌های دینی را در نفوس مردم کمرنگ و ضعیف می‌کند و از نفوذ آنها می‌کاهد و موانع و آسیب‌های تضعیف کننده تأثیرگذاری تعالیم و آموزه‌های دینی و عوامل دین گریزی و گرایش جوانان به فرهنگ غرب را بررسی می کند.

دین‌داری در جامعه ایران رشد فزاینده داشته است اما صحبت از مسائل دینی در جامعه کم است .رشد دین‌داری در ایران نشان‌دهنده علاقه مردم به ارزش‌ها و باورهای دینی است، اما عدم گفتمان آزاد درباره مسائل دینی می‌تواند به دلایل مختلفی باشد.

در این کتاب ابتدا مفهوم اهل بیت را توضیح داده و بیان می کند و سپس به اهمیت اهل بیت در دین اسلام و نقش آنان در تفسیر دین و هدایت جامعه اشاره دارد.

همچنین در بخش دیگری از این کتاب آمده است که؛ ویژگی‌های اخلاقی، علمی و معنوی اهل بیت را بیان می کند و از زندگی و سیره آنها به عنوان الگوهای رفتاری یاد می کند، به تاریخ زندگی اهل بیت و رویدادهای مهمی که در زندگی آنان رخ داده است، اشاره دارد واین شامل وقایع تاریخی مانند عاشورا و نقش اهل بیت در آن می باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن