فرهنگی

احیا و ترویج خطبه غدیر ؛ فرهنگ‌‌سازی این عید الهی

کد خبر : 60072

به غدیر به عنوان یک سر آغاز و فصل جدید از اسلام ناب محمدی نگاه کنیم که با ولایت امیرمؤمنان(ع) آیین محمدی(ص) کامل شده است و خداوند نعمت های خود را با معرفی علی(ع) به ولایت به پایان برده و رضایت خود را از اسلام اعلام کرده است؛ با معرفی امیرمؤمنان تحول جدیدی در دین اسلام ایجاد شد که اگر آن برای ولایت معرفی نمی شد بر اساس آیه قرآن رسالت پیامبر انجام نمی شد.

صبح مشهد- اگر غدیر را به صورت پژوهشی و علمی بررسی کنیم نگاه ما به غدیر محکم تر خواهد شد،متأسفانه خطبه غدیر آنگونه که هست در کتاب ها منعکس نشده و تنها حدیث غدیر آمده است. پیامبر اسلام همه مردم را موظف می کنند که باید پیام غدیر و فرمایشات ایشان را به دیگران به صورت نسل به نسل برسانند؛ متأسفانه از موضوع غدیر به سادگی گذر شده و آنگونه که باید به آن اهمیت نداده ایم، از این رو باید اهتمام بیشتری به مسأله غدیر و ولایت داشته باشیم.

برای ترویج بیشتر خطبه‌های غدیر در جامعه، مجمع نکو داشت غدیر به موارد زیر توجه دارد:

۱٫ برگزاری جلسات مطالعاتی: تشکیل گروه‌های مطالعاتی و بحث و گفت‌وگو درباره خطبه‌های غدیر و تحلیل محتوای آن‌ها.

۲٫ ایجاد دوره‌های آموزشی: برگزاری دوره‌های آموزشی برای آشنایی با مفاهیم و محتوای خطبه‌های غدیر برای قشرهای مختلف جامعه.

۳٫ استفاده از رسانه‌های اجتماعی: تولید محتواهای جذاب و آموزنده درباره خطبه‌های غدیر و انتشار آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی برای جذب جوانان.

۴٫ توسعه برنامه‌های هنری: استفاده از هنرهای نمایشی، شعر و موسیقی برای ارائه پیام‌های خطبه‌های غدیر به شکل خلاقانه و جذاب.

۵٫ حمایت از پژوهش‌ها: تشویق پژوهشگران و محققان به مطالعه و تحقیق در زمینه خطبه‌های غدیر و انتشار نتایج آن‌ها.

۶٫ همکاری با مدارس و دانشگاه‌ها: ایجاد برنامه‌های آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها برای آشنایی دانش‌آموزان و دانشجویان با خطبه‌های غدیر.

روابط عمومی مجمع نکو داشت غدیر

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن