فرهنگی

برنامه های مجمع نکو داشت غدیر درتبیین فرهنگ غدیر و نهج البلاغه ؛

راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و نهج البلاغه

کد خبر : 60069

۱- آشنایی با فرهنگ غدیر به عنوان الگوی حکومتی برای جوامع انسانی. ۲- آشنایی با نهج البلاغه به عنوان گنجینه بیکران معارف اسلامی. ۳- گشودن افق های جدید با بهره گیری از سرچشمه های غدیر و نهج البلاغه. ۴- نیاز ضروری جوامع انسانی به فرهنگ غدیر و نهج البلاغه به عنوان کلید حل مشکلات عصر حاضر.

به گزارش صبح مشهد، درراستای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه و خطبه‌خوانی غدیر، مجمع نکوداشت غدیر اقدامات زیر را در دستور کار خود قرار داده است :

۱٫ برگزاری مراسم و همایش‌ها: برگزاری همایش‌ها و مراسم‌های ویژه با محوریت غدیر و نهج البلاغه می‌تواند به افزایش آگاهی عمومی کمک کند.

۲٫ تولید محتوا: ایجاد و انتشار محتواهای آموزشی شامل کتاب، مقاله، و ویدئوهایی درباره غدیر و نهج البلاغه در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی.

۳٫ آموزش و تربیت مربیان: تربیت مربیان و مبلغین که بتوانند مفاهیم غدیر و نهج البلاغه را به نسل جوان منتقل کنند.

۴٫ تشکیل گروه‌های مطالعاتی: ایجاد گروه‌های مطالعاتی در مدارس و دانشگاه‌ها برای بررسی و تحلیل نهج البلاغه و خطبه‌های غدیر.

۵٫ همکاری با مراکز فرهنگی و مذهبی: برقراری همکاری با مساجد، حسینیه‌ها و مراکز فرهنگی برای ترویج این مفاهیم در سطح جامعه.

۶٫ استفاده از هنر: استفاده از هنرهای مختلف مانند تئاتر، موسیقی و تصویرسازی برای بیان مفاهیم و پیام‌های غدیر و نهج البلاغه.

۷٫ تشویق به خطبه‌خوانی: برگزاری مسابقات و جشنواره‌های خطبه‌خوانی برای ایجاد انگیزه در میان جوانان و علاقه‌مندان.

با اجرای این راهکارها، این مجمع در تلاش است تابتواندبه گسترش فرهنگ غدیر و ترویج آموزه‌های نهج البلاغه کمک کرد.

روابط عمومی مجمع نکو داشت غدیر

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + 20 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن