اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

گزارش نهایی عملیات سال 23جمعیت خدمتگزار زایرین پیاده امام رضا (ع) منتشر شد:

تشرف نیم میلیون زائر پیاده به بارگاه امام رضا علیه السلام در دهه پایانی صفر

کد خبر : 59976

در دهه پایانی صفر ۱۴۴۶ مطابق با چهارشنبه ۱۴۰۳٫۶٫۱۴در سالروز شهادت امام رضا (ع) تعداد زائر پیاده مشرف شده ۴۵۱٫۴۵۳ نفر که ۵۷%آن مرد و مابقی زن بودند.مسن ترین زایر از شهرستان مراغه ۸۵ سال و کوچک ترین زائر طفل یک ساله از سبزوار همراه پدر و مادرش در سفر زیارتی پیاده بودند.

به گزارش صبح مشهد، سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائر پیاده امام رضا علیه السلام در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: جمعیت خدمتگزار زائرین پیاده امام رضا علیه السلام از ۲۰ تیر ۱۴۰۳ فعالیت ده پایانی صفر را در ۱۴حوزه خدمت رسانی تعریف و با شروع ثبت نام و ابلاغ ۲۵۰۰۰خدمه برای خدمت رسانی در کلیه حوزه های خدمتی صادر شد.

به گزارش صبح مشهد، دکتر حسین رضائی افزود: در حوزه اسکان برای زایرینی که پیش بینی اسکان نداشتند در ۳۰۰ محل اسکان ۸۰٫۸۰۳ زائر با همکاری ادارات آموزش و پرورش هیات مذهبی جواد الائمه ورزش و جوانان،  حج و زیارت اسکان داده و سه روز از خدمات رفاهی درمانی و اسکان رایگان برخوردار شدند.

وی ادامه داد: در حوزه خدمات جاده‌ای در کلیه محورها  مشهد ۳۶۷ ایستگاه که با جمع خدمات استان های مجاور ۵۶۷ ایستگاه فعال که بزرگترین در محور نیشابور جواد الائمه و رابط خاکستری در محور قوچان علی زینل و مکتب ال محمد و شاهچراغ شیراز و کوچکترین توسط یک خانواده روستایی در مسیر فریمان دایر بوده است.

در حوزه خدمات درمانی دانشگاه های علوم پزشکی در مسیر،  هلال احمر، معاونت دارو و درمان دانشگاه بیمارستان های خیریه و امور درمان جمعیت در حوزه دارو با بیش از یک میلیارد هزینه دارویی در خدمت زایرین بودند.
در حوزه فرهنگی:  اعزام ۴۰۰ مبلغ و مبلغه به محل های اسکان و ایستگاه های صلواتی و همراهی بیش از ۳۰۰روحانی در کاروانها از جلوه های ویژه خدمات فرهنگی است.

در حوزه مشارک های مردمی بیش از ۱۱۰۰خیر با صرف هزینه چند ده میلیاردی در حوزه خدمات رفاهی  و.اسکان جاده‌ای کمک داشتند.
در حوزه اعزام برای زایرین که پیش بینی بلیط نداشتن با همکاری اتوبوس رانی ۱۰۰دستگاه اتوبوس، ۱۵دسنگاه پایانه و اعزام ۳۰۰۰ نفر با قطار هماهنگ شد.

بدیهی است همکاری بخش های حاکمیتی با مشارکت ستاد مرکزی سفر،  استانداری محترم، فرمانداری مشهد و سایر فرمانداران استان،  پلیس راهور و ناجا و پلیس راه،  آتش نشانی میراث فرهنگی و راه و ترابری همکاری داشتند.

و همچنین در حوزه اطلاع رسانی،  صدا و سیما،  رسانه های مکتوب خراسان شهرآرا و قدس و کلیه خبرگزاریهای استان و سایت های مجازی پوشش خبری به ویژه پایگاه خبری صبح مشهد انجام شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن