زندگی

هدف عشق به دست آوردن چیزی که شما می‌خواهید نیست بلکه انجام دادن کاری برای سعادت کسی است که دوستش دارید

کد خبر : 59592

گفتیم که پر نگه داشتن مخزن عشق خیلی مهم است ..اکنون باید بدانیم که چگونه این مخزن عشق را می‌توان پر کرد و پر نگه داشت .

فرزانه پیرو احمدی لنگرودی- کارشناس ارشد مشاوره خانواده

صبح مشهد- یکی از راه های بیان و ابراز عشق ،استفاده از واژه های دلگرم کننده و تشویق آمیز است .هدف عشق به دست آوردن چیزی که شما می‌خواهید نیست بلکه انجام دادن کاری برای سعادت کسی است که دوستش دارید .اما واقعیت این است که وقتی ما کلام تایید آمیز دریافت میکنیم به احتمال قوی ترغیب می‌شویم که متقابلا هم کاری بکنیم .

همه ما در بخش هایی از وجودمان احساس ناامنی میکنیم .ما فاقد شهامت هستیم و این عدم شهامت اغلب مانع از انجام کارهای مثبتی می‌شود که دوست داریم انجام بدهیم .توان بالقوه نهفته در وجود همسرتان و آن بخش های ناامن وجودش در انتظار کلام تشویق آمیز شماست .تشویق مستلزم توجه و محبت و نگاه کردن به جهان از چشم همدیگر است .ما ابتدا باید بفهمیم چه چیزی برای همسرمان مهم است.

به عنوان مثال بعضی از شوهران مدام به همسرشان فشار می آورند که وزن کم کند.شاید شوهر بگوید من دارم تشویقت میکنم .اما از نظر زن این یک محکوم کردن است.فقط وقتی خودش بخواهد وزن کم کند شما می‌توانید او را تشویق کنید .

پاسخ ملایم خشم را دور می‌کند

هیچ کدام از ما کامل نیستیم ما در زندگی زناشویی بهترین کار را انجام نمی‌دهیم. و همسر خود را می ازاریم. ما نمی‌توانیم گذشته را پاک کنیم ولی می‌توانیم تقاضای بخشش کنیم و در آینده طوری دیگر عمل کنیم .

اگر می‌خواهیم روابط صمیمانه داشته باشیم باید آمال و آرزوهای یکدیگر را بشناسیم .و خواسته های یکدیگر را بدانیم .

ما پنج زبان برای ابراز عشق و مستحکم کردن رابطه ها داریم که یکی از آنها گفته شد .

ادامه دارد….

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن