اجتماعی

همایش اتحادیه های انجمن‌های اسلامی دانشجویان کشور ۶مردادماه در مشهد برگزار شد

کد خبر : 59472

همایش اتحادیه های انجمن اسلامی دانشجویان کشور باهمکاری موسسه باران در مشهد برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی موسسه باران،حسین فلاح ، ضمن گرامیداشت و تسلیت به مناسبت ماه محرم،اظهار کرد:این همایش با هدف گشودن افق های جدید با بهره گیری از سرچشمه های غدیر و نهج البلاغه و نیاز ضروری جوامع انسانی به فرهنگ غدیر و نهج البلاغه به عنوان کلید حل مشکلات عصر حاضر و مقابله علمی با بحرانهای مختلف فردی و اجتماعی حاکم بر جوامع انسانی برگزار شد.

وی با بیان اینکه اتحاد و انسجام اسلامی با رویکرد واقعه غدیرمی‌تواند محور یکپارچگی و وحدت در جوامع اسلامی باشدبیان کرد: باید با نشر فرهنگ علوی به ویژه کتاب ارزشمند نهج البلاغه که متاسفانه مهجور مانده و افکار عمومی با آن آشنایی ندارند و همچنین استخراج مفاهیم غنی این کتاب و به کارگیری آن در مدیریت اجتماعی، عدالت و… سیر ولایی خود را در این جهان را رقم بزنیم.

وی ادامه داد: به جز کار تبیینی باید کارهای تبشیری و ترویجی نیز صورت گیرد، اصل بشارت و فرهنگ مهدویت و جامعه انتظار و امید به فراموشی سپرده نشود و با نشاط اجتماعی بر حفظ مبانی اعتقادی پافشاری کنیم تا به سعادت واقعی دست یابیم.

مدیر موسسه باران اظهار داشت: باید تبیین موضوع امامت با سلسله ولایت به طور کامل انجام گرفته و در معرفی مباحث مهدویت در ادامه خط ولایت غدیر خم کار فراوانی صورت بگیرد، نیازمندی های انسان در دوره های مختلف از جمله دوره مهدویت به طور کامل دیده شده و قطعا رسیدن به این هدف با کار تبلیغی و تبیینی امکان پذیر است.

فلاح ضمن تاکید بر حفظ ارزش های غدیر خم افزود: تاکید این است که خطبه غدیر در افکار عمومی حفظ شود و افرادی برای این کار اقدام کنند تا فرمایش پیامبر اعظم(ص) توسعه و رواج یابد و همچنین با استناد به همین خطبه می توان بسیاری از شبهات که امروزه در بحث غدیر مطرح است را رفع کرد.

مدیر موسسه باران گفت: امروز همه افراد در جامعه اسلامی، از ادامه ماجرای غدیر، بهره مندند و ما امروزه در دوران غیبت کبری بعد از دوره پیامبر اکرم(ص) در ادامه خط ولایت این حضرت، ضرورت دارد که به امامت و حجت های ۱۲ گانه به ویژه در دوره آخرالزمان توجه داشته باشیم.

وی تصریج کرد: امروزه مسلمانان می فهمند که تنها جایی که می توانند پناه ببرند، زیر چتر ولایت است، بدون اینکه دغدغه ویژه ای داشته باشند.

فلاح عنوان کرد: الان ببینید در جهان گروه های مختلف چه کارهایی انجام می دهند، همه این موضوع را فهمیده و دریافته اند که پناهگاه آنها چیزی جز ولایت آل علی (ع) نیست.

وی خاطر نشان کرد: خوشبینیم که آرام آرام، همه زیر چتر غدیر گرد هم خواهند آمد و عید بزرگ غدیر را با طعم مهدویت و امام زمان (عج) جشن خواهند گرفت.

وی یادآور شد: ایفای نقش صحیح دانشجویان در موضوع نظم نوین جهانی موجب می‌شود تا آن‌ها نقش خود را در عرصه‌های مختلف پررنگ‌تر کنند. شواهد و قرائن نشان می‌دهد در جای جای جهان به‌صورت جدی جوانان ما در معرض بررسی افکار عمومی قرار دارند و در مسیر تحولی دنیا قرار داریم. هوشمندی نسل آینده این است که در این تغییر و تحولات نقش خود را بیابند و برای رسیدن به نقطه مطلوب گام‌های جدی را بردارد.

فلاح تاکید کرد: ان‌شالله این همایش نقطه تحولی خوبی خواهد بود و تلاش نوجهان این است که ارتباط خوبی را بین جوانان و جهان جدید برقرار کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن