اسلاید شودانش و فناوری

سومین گردهمایی کشوری خیر موثر ( به رنگ ارغوانی ) در مشهد برگزار شد:

خیرین موثر، باعث رفع نیازهای جامعه اند

کد خبر : 55057

با حضور خیرین کشور و برخی از مسوولان استان خراسان رضوی، سومین گردهمایی کشوری خیر موثر در شهر مشهد برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد، مدیرعامل مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای در این همایش کشوری که چهارشنبه شب درمرکز همایش دانشکده فنی و حرفه ای شهید منتظری مشهد برگزار شد، گفت: خیرین موثر، خیرین توانمند و برنامه ریز در جهت رفع نیاز جامعه اند که برای رفع چالش جامعه قدم برمی‌دارند و ما براساس مسوولیت اجتماعی دور همجمع شده ایم و مانند اعضای یک خانواده ایم که محوریت آن، خیر گرانقدر آقای مستشاری است.

منصوره شریف الحسینی با بیان اینکه هر انسان اندیشمندی به موضوع مسوولیت اجتماعی توجه دارد، افزود : همین اصل مهم و راهگشاست که موجب برگزاری گردهمایی خیرین و نیکوکاران در حوزه توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای شده است .

منصوره شریف الحسینی در خصوص اهداف و برنامه های این مجمع افزود: یکی از قوانین برنامه، فرهنگ سازی و مهارت و توانمند سازی انسان هاست که در قرآن نیز به آن اشاره شده است. لذا از این پس از بکار بردن عناوین دکتر و مهندس در جمع خیرین پرهیز خواهیم کرد.

مدیرعامل مجمع خیرین توسعه و ترویج فنی و حرفه ای بیان داشت: شبکه ما به عنوان یک شبکه بزرگ به سمن های مردمی خواهد پیوست و انتظار داریم همانطور که مجمع تاکنون برنامه ریزی درستی داشته، از این پس نیز برنامه های محوری را شاهد باشیم و توسعه یابد. کسانی که آمادگی داشته باشند برنامه علمی تدوین کنند توسط مجمع خیرین مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اهمیت جوان گرایی در مجمع خیرین بیان داشت : مصوبه دیگری نیز تحت عنوان جوان گرایی در مجمع داریم‌ که بسیار اهمیت دارد و میانگین سنی افراد حاضر بسیار پایین است.

وی ادامه داد: در همایش دوم نیز به تئوری جوار صنعت پرداختیم و به این مقوله نیز توجه ویژه ای داریم. همچنین برای سازمان فنی و حرفه ای الگو سازی کرده ایم و این الگو هر روز به سطح استاندارد بیشتری نزدیکتر خواهد شد.

شریف الحسینی در خصوص کارکرد برخی از خیریه های تخصصی خاطر نشان ساخت : تبدیل رنج به یک روش برای تولید شادی های پایدار و فرهنگ سازی برای پرداختن به سوگ از جمله کارهای مجمع رستگاری جاوید است که موسسان آن افرادی هستند که بزرگترین غم های جهان را تجربه کردند و از این غم تجربه کسب کردند تا آن را به شادی تبدیل کنند.

دبیر کمیسیون مسوولیت های اجتماعی اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه مسوولیت اجتماعی تعاریف بسیاری برایش داریم ، گفت : مسوولیت اجتماعی باید کمک به تولید ثروت کند تا بتوان آسیب های اجتماعی را برطرف کرد کمااینکه عمده خیریه ها که برای کمک آمده اند با مشکل مالی همراه هستند .

محسن شرکا تصریح کرد :تورم ، کاهش ارزش پول ملی و عدم تدبیر در مسایل اقتصادی موجب مشکل تر شدن مسایل در خیریه ها شده است .

وی تاکید کرد : توانمندسازی نهادهای غیردولتی در امور خیریه با هدف تولید ثروت برای وقف کردن در امور خیر به موازات کمکهای مردمی امروزه مورد نیاز جامعه و کشور است.

شرکا اضافه کرد : خیریه ها باید برای رفع مشکلات با تولید ثروت برای جامعه اقدام کنند تا این ثروت برای حل مشکلات هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۵ میلیون یارانه بگیر در کشور داریم، افزود : این در حالی است که کشور ما دارنده ۱۰ درصد منابع دنیا و تنها یک درصد جمعیت جهان است حال آنکه فقر را به عنوان یک «ننگ دلخراش» تجربه می کند.

وی اظهار داشت : باید صندوق کارگشایی برای توانمندسازی افراد در کشور ایجاد کنیم. زیرا رشد فرد در جامعه ما نیازمند سیر صعودی است .

دبیر کمیسیون مسئولیت های اجتماعی اتاق بازرگانی خراسان رضوی تصریح کرد : بسیاری از مسائل اجتماعی و اقتصادی باعث شده شرایط ما هر روز دچار مشکلات بیشتری در خیریه ها شود. لذا توانمندی سازی نهادهای مدنی در امور خیریه یک اولویت است و باید ثروت ایجاد کنیم و منافع آن وقف امور خیر باشد.

شرکاخاطر نشان ساخت : در حوزه ورزش و خیرخواهانه همیشه دچار مشکل هستیم. این دو حوزه از نظر مالی و حمایتی مشکلات فراوانی دارند و نمونه آن مشکلات تیم های ورزشی است و درخواست دارم خیریه ها دور یکدیگر جمع شوند تا برای رفع مشکلات موجود چاره اندیشی کنند.

دبیر کمیسیون مسولیت های اجتماعی اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت های متعدد کشور در حوزه اقتصادی اظهارداشت: : ما باید مولد خیر و ثروت باشیم و از محل این مولد سازی درآمد خیریه ها را تامین کنیم. برخی خیریه ها که این امر را مهم شمردند امروزه مشکلات کمتری دارند که نشان دهنده موثر بودن این راه است.

همچنین ابراهیم هدایی نماینده پیشکسوت مجامع همسو و پژوهشگر حوزه مسائل اجتماعی هم در این گردهمایی گفت: ما باید به همه موجودات از جمله حیوانات خانگی رسیدگی کنیم و حق هیچ موجودی را ضایع نکنیم. باید این موضوع را بدانیم که حتی اگر پرنده ای را نگهداری میکنیم در قبال آن مسولیت و وظایفی داریم. این مسوولیت ها در جامعه و در قبال مردم جامعه بسیار بیشتر خواهد بود.

هدایی تصریح کرد: افرادی که کار خیر می‌کنند نامشان در جهان ماندگار است. گاهی اوقات خیر کوچیک اثرات بسیار بزرگی دارد و باید به این امر نیز توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی یادآور شد: پدیدار های معنادار هستند و باعث می‌شود زندگی را با علاقه بیشتری ادامه دهیم و صرفا پدیدارهای مادی نباید برای ما مهم باشد. لذا درد و رنج دیگران را باید کاهش دهیم و در این بین یادمان باشد که فقط با کارهای اخلاقی به دیگران کمک کنیم و سراغ کارهای غیر اخلاقی نرویم. باید این نکته را نیز بدانیم که کمک به دیگران نباید به خود ما نیز آسیب برساند.

ابوالفضل احمدی خیر اندیشه ساز نیز در این خصوص گفت: در سال‌های قبل براساس عقلانیت همایش را برگزار کردیم و در این خصوص سخنان بسیاری گفته شد. زیرا عقلانیت راه رسیدن به نتیجه مطلوب است.

وی با بیان آن که عقلانیت سه رویکرد دارد که مهم ترین آن توجه به انسان است، اظهار داشت : انسان در محوریت اصلی قرار دارد. زیرا هرجا انسان محوریت باشد سازمان تشکیل می شود.

این خیر اندیشه سازتصریح کرد: توجه به ارزش های انسانی می تواند باعث توسعه و پیشرفت جامعه و مجموعه ها شود. لذا بر همین اساس و رویکرد عقلانی، از انسان ها و اندیشه های آنان در پیشبرد اهداف عالیه استفاده کنیم.

گفتنی است این همایش با حضور مسوولان،خیرین و نیک اندیشان کشوری و استانی و ۳۰ سمن برگزار شد .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن