اسلاید شویادداشت روز

اعتدالگرایان در سه استان خراسان فهرست انتخاباتی می‌دهند

کد خبر : 57150

دبیر جبهه اعتدال شرق کشور گفت: اعتدالگرایان در سه استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی با فهرست کامل انتخاباتی برای تصاحب کرسی‌های نمایندگی این مناطق در مجلس شورای اسلامی در عرصه حضور دارند.

به گزارش صبح مشهد، محمدحسن ساقی در گفت و گو با خبرنگار ما در مشهد افزود: در سه استان یاد شده جو انتخاباتی خوبی شکل گرفته، اما اوضاع این ائتلاف از نظر حضور نامزدها و نیروهای قوی در استانهای خراسان شمالی وجنوبی به مراتب بهتر از خراسان رضوی است.

وی گفت: از نظر حضور نامزدهای قوی انتخاباتی در شهرستان های خراسان رضوی به جز مشهد، وضعیت ائتلاف مناسب است اما در مشهد مشکل داریم.

دبیر جمعیت دفاع از نظم و قانون در خراسان رضوی اظهار کرد: برخی آقایان نباید فضای سیاسی انتخابات در خراسان رضوی را منحصر به خود بدانند.

ساقی اضافه کرد: همه خود را در قبال منویات رهبر معظم انقلاب برای برگزاری انتخاباتی پرشور و رقابتی مسوول می دانیم، اما برخی افراطیون با فضاسازی علیه برخی ردصلاحیت شدگان، دایره ولایتمداری را تنگ کرده اند، حال آنکه کسی نباید ولایتمداری را از آن خود بداند زیرا ولایت به همه اقشار جامعه تعلق دارد.

وی خاطرنشان کرد: نباید به دنبال عدم احراز صلاحیت برخی چهره های مشهور و شاخص و برخی اصلاح طلبان، در جامعه ایجاد تنش شود، فضای توهین به برخی شخصیت ها، آتش زیر خاکستری را فراهم می کند که موجب ایجاد رویکردهای منافقانه یا دوگانگی در جامعه می شود.

دبیر جبهه اعتدال شرق کشور ادامه داد: با وجود مسائل معیشتی، گرانی، بیکاری و تداوم خشکسالی ها نباید به بهانه های مختلف از هم دور شویم بلکه باید بین مجموعه اصلاح طلبان، اعتدال گرایان و اصولگرایان وحدت و همدلی ایجاد شود تا با گزینش افراد شایسته و متخصص، دشمن در این انتخابات ناکام شود.

استان خراسان جنوبی با جمعیت ۸۰۰ هزار نفر چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد و تاکنون صلاحیت ۱۱۵ نامزد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان تایید شده است.

استان خراسان شمالی نیز با جمعیتی قریب یک میلیون نفر، بدون احتساب شهرستان فاروج، که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس است و تاکنون صلاحیت ۱۰۳ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس در این استان تایید شده است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی برای کسب ۱۸ کرسی نمایندگی برگزار می شود که از آن میان پنج نماینده مربوط به حوزه انتخابیه مشهد و کلات است، حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد دارای ۲ کرسی نمایندگی، حوزه انتخابیه نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه نیز دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس هستند و ۹ حوزه انتخابیه دیگر استان هر کدام یک نماینده در مجلس دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن