اجتماعی

حقایقی که قبل از دیدن فیلم «جوکر» باید بدانید + تصاویر

کد خبر : 25319

فیلم سینمایی «جوکر» که هفته‌ها در صدر گیشه و اخبار سینمایی جهان بود، حقایق و فکت‌های جالب و خواندنی زیادی دارد.

به گزازش صبح مشهد، فیلم سینمایی «جوکر» در ابتدای اکران با انتقاد‌هایی روبرو شد که بیشتر مربوط به خشونت مورد استفاده در آن می‌شد.

عده‌ای این فیلم را یک اثر هنرمندانه می‌دانند و برخی نیز با منتقدان هم عقیده هستند و از رایج شدن خشونت در جامعه نگران و حتی به ممنوعیت پخش این فیلم معتقد بودند.

به همین بهانه تعدادی از حقایقی که به صورت تک تک درباره این فیلم منتشر شد ه اند و فکت‌هایی که ممکن است از آن مطلع نباشید را برایتان معرفی می‌کنیم.

خنده‌های جوکر بر اساس یک بیماری خلق شد

واکین فینیکس بازیگر نقش جوکر برای به دست آوردن شیوه خنده‌های این شخصیت به تحقیق و تماشای کسانی که از بیماری ناخویشتن داری عاطفی رنج می‌برند، نشست. این بیماری یک اختلال عصبی است که بیمار بدون اختیار خنده و گریه‌هایی غیر قابل کنترل انجام می‌دهد. به گفته تاد فیلیپس او می خواست خنده‌هایی دردناک خلق کند.

کاهش وزن واکین فینیکس

منابع زیادی به موضوع کاهش وزن واکین فینیکس برای نقش جوکر اشاره کردند؛ موضوع این بود که او برای آماده شدن در نقش جوکر ۵۲ پوند معادل ۲۳.۶ کیلوگرم کاهش وزن تجربه کرد. نکته جالب‌تر آنکه مدتی بعد از پایان فیلمبرداری او دوباره ۱۱ کیلوگرم اضافه کرد تا به شرایط عادی بازگردد.

سکانسی کلیدی که بداهه بازی شد

به گفته تاد فیلیپس کارگردان این فیلم، در یکی از سکانس‌های اصلی بعد از مدت‌ها همفکری با عوامل به نتیجه مناسبی نرسیدند؛ اما بعد از آنکه واکین فینیکس در مقابل دوربین قرار می‌گیرد با خلق این سکانس و رقص عجیب و غریب خود به صورت بداهه، توجه و موافقت فیلیپس را جلب می‌کند.

فینیکس و هیث لجر دوستان صمیمی بودند

هیث لجر بازیگر نقش جوکر در فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی» بود که توانست پس از مرگش برای این نقش جایزه بهترین بازیگر مکمل اسکار را دریافت کند. لجر با واکین فینیکس که نقش جوکر را بازی می‌کند، دوستان صمیمی بودند.
اقدامی که از وارد شدن جوکر به دنیای بتمن جلوگیری کرد

به گفته تاد فیلیپس برای اینکه شخصیت جوکر (واکین فینیکس) در دنیای جدید فیلم‌های بتمن حضور نداشته باشد، زمان رویداد داستان در سال ۱۹۸۱ است. به این ترتیب نتوانستیم شاهد روبرو شدن جوکر در فیلم سینمایی جدید بتمن با بازی رابرت پتینسون باشیم.

وارد شدن در بین ۱۰ فیلم برتر IMDb

فیلم سینمایی جوکر با وجود عدم علاقه منتقدان، با امتیاز مردمی در رتبه دهم سایت معتبر imdb قرار دارد.

تقلید از بازیگران مشهور کمدی

علاوه بر اینکه گفته می‌شود شخصیت جوکر از شخصیت دیگر فیلم‌ها مثل «راننده تاکسی»، «سلطان کمدی» و چند فیلم دیگر برداشت شده است، واکین فینیکس برای آماده شدن نقش جوکر بر روی حرکات باستر کریتون و ری بولگر که شخصیت‌های مشهور فیلم‌های صامت و کمدی هستند هم مطالعه کرده است.

پله‌های جوکر به یک مکان گردشگری تبدیل شدند

یکی از لوکیشن‌های این فیلم سینمایی که شخصیت جوکر خرامان خرامان از آن پایین می‌آید، به یکی از جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده و با جست و جو در اینترنت مکان این لوکیشن فیلمبرداری به راحتی پیدا می‌شود.

عکاس‌هایی که مزاحم کارگردان می‌شدند

به دلیل اینکه در زمان فیلمبرداری جوکر، اطلاعات و تصاویر کافی از آن وجود نداشت عکاس‌هایی که به پاپاراتزی معروف هستند و همیشه به دنبال عکس‌های جالب از هنرمندان و فیلم‌ها می گردند، با تصاویری که از مسافت‌های دور از فیلمبرداری جوکر می گرفتند کفر این کارگردان را درآوردند. در نهایت کارگردان خود چندین عکس با کیفیت و مناسب از فیلم را منتشر کرد.

خنده‌هایی با رنگ خون

گذشته از مدت زمانی که برای گریم صورت فینیکس در مقایسه با جوکر فیلم‌های قبلی صرف می‌شد (۲۰ دقیقه)، از رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز هم برای لبخند جوکر استفاده شد تا شباهت زیادی به رنگ خون واقعی داشته باشد.
رابرت دنیرو و فینیکس به ندرت صحبت می‌کردند
با وجود اینکه شخصیت «راننده تاکسی» با نقش آفرینی دنیرو تاثیر زیادی در جوکر داشته است و احتمال می رفت فینیکس برای این نقش از دنیرو کمک بگیرد، اما گفته شده که این دو در پشت صحنه فیلم سینمایی جوکر به ندرت با یکدیگر صحبت می‌کرده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن