استانی

۱۵۰ پرونده تخلف تعزیراتی در شهرستان طرقبه – شاندیز تشکیل شد

کد خبر : 51825

رییس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان طرقبه – شاندیز گفت: ۱۵۰پرونده تخلف تعزیراتی ویژه طرح های بازرسی نوروزی و ماه رمضان در این شهرستان تشکیل شده است.

به گزارش صبح مشهد، امید جلیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح تشدید بازرسی از اصناف و رستوران ها در این شهرستان از هشتم اسفندماه سال ۱۴۰۰ آغاز شده است و تا پایان ماه رمضان با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف از جمله فرماندار شهرستان و بازرسان اداره های بهداشت و صنعت، معدن و تجارت ادامه دارد.

وی اضافه کرد: تا کنون برای پرونده های تخلف بررسی شده در جریان اجرای این طرح بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان محکومیت جزای نقدی صادر شده است.

رییس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان طرقبه – شاندیز گفت: نظارت ویژه بر رستوران ها از مهمترین اهداف این طرح است و فروش اجباری سرویس نظیر نوشابه، ماست و مخلفات به همراه غذا به مشتریان از شایع ترین تخلفات در این حوزه است که در این بازرسی ها با این موضوع برخورد شد.

جلیلی افزود: شهروندان هم در صورت مشاهده این تخلف می توانند از طریق تماس با سامانه اینترنتی ۱۳۵ موضوع را گزارش کنند تا بلافاصله بررسی و نتیجه اعلام شود.

شهرستان طرقبه – شاندیز پس از مشهد مهم‌ترین شهرستان توریستی و گردشگری استان خراسان رضوی محسوب می‌شود و دولت در سال ۱۳۸۴ شهر شاندیز را به‌عنوان نخستین منطقهٔ بین‌المللی نمونهٔ گردشگری ایران برگزید.

سوغات این شهرستان صنایع دستی، پوستین‌دوزی، بستنی و شیشلیک است و شیوهٔ پخت شیشلیک شاندیز در تیرماه سال ۱۳۹۵ در فهرست میراث معنوی ناملموس ایران به ثبت رسیده‌ است.

براساس اعلام دستگاه‌های خدماتی، شمار ساکنان شهرستان طرقبه – شاندیز حدود ۸۰ هزار نفر است که این جمعیت در ۲ شهر طرقبه و شاندیز و ۳۹ روستای دارای دهیاری سکونت دارند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن