استانیاسلاید شو

خسارت رانش زمین به ۱۷ چاه شهرستان نیشابور

کد خبر : 49482

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفا نیشابورگفت: رانش زمین باعث خسارت و یا خروج ۱۷ چاه از مدار بهره برداری در این شهرستان شده است.

به گزارش صبح مشهد “سعیدهمت آبادی” گفت: در نتیجه بروزاین مشکل در هفت چاه شهری و ۱۰ چاه روستایی ، ۱۳۵ لیتر برثانیه از تولید آب شهرستان از دسترس خارج شد.

وی پارگی لوله های جدار چاه ، کدر شدن و کاهش کمی و کیفی آب شرب را از اثرات سوء رانش زمین عنوان کرد و و افزود: برداشت های غیرمجاز و بیش از ظرفیت از منابع آب زیرزمینی منجر به افزایش روند تخریب چاه های ناشی از این پدیده در شهرها و روستاها ی شهرستان شده است.

به گفته وی تعدادی از این چاه ها با هزینه زیاد ، مرمت و تعدادی دیگربه دلیل خروج از مدار بهره برداری جابجا شد که هر جابجایی ۲۰ میلیارد ریال هزینه در بردارد.

به گفته وی در برخی موارد تخریب چاه ها به حدی است که امکان خارج ساختن پمپ از درون چاه هم وجود ندارد.

وی وضعیت منابع آب شرب شهر نیشابور را قرمز توصیف کرد و یادآورشذ: هر سال ۱۰ حلقه چاه برای تامین آب شهرها و روستاهای شهرستان جابجا می شود.

وی همچنین آمار بالای ویلاسازی در شهرستان را تهدیدی دیگر برای منابع آب برشمرد و تاکید کرد: شرکت آبفای نیشابور در برخورد با انشعابات غیر مجاز و خانه باغ ها مماشات نمی کند و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن