زندگی

۴ ویژگی بچه زرنگ‌های کلاس خانه‌داری!

کد خبر : 54267

چگونه در کارهای خانه زرنگ باشیم؟ شایداین موضوع بعضی وقت‌ها که اهمال کاری می‌کنیم یا از روزمرگی خسته شده‌ایم می‌تواند سوال پرتکرار خانم‌ها و آقایان به ویژه عروس‌ها و خانم‌های جوان باشد.

در این مطلب تلاش می‌کنیم برخی از راهکارهای کاربردی را با شما به اشتراک بگذاریم تا به یک بچه‌زرنگ برای انجام کارهای خانه تبدیل شوید.

۱- قانون ۵ دقیقه | اگر کسی هستید که در کار خانه و حتی کارهای دیگر تعلل ایجاد می‌کنید و همیشه برای کار های خود وقت کم می‌آورید توصیه می‌کنیم که از قانون ۵دقیقه استفاده کنید. این قانون می‌گوید که سخت‌ترین مرحله هر کاری شروع آن است! پس اگر کار خود را شروع کرده اید، مطمئن باشید که پس از ورود به آن حتی برای ۵ دقیقه، ادامه دادن کار و شرایط بسیار آسان خواهد شد و چه بسا که کار را به اتمام برسانید. پس با این تکنیک فقط کافی است به خود بگویید به اندازه ۵ دقیقه زمان می‌گذارم و این کابینت را مرتب می‌کنم. همین!

۲- نظم ذهنی و رفتاری | لازم است تمیزکاری را طبق یک نظم منطقی انجام دهید. به طور مثال پیش از آغاز فرایند تمیز کاری باید برنامه‌ریزی ذهنی داشته باشید. این موضوع به ظاهر ساده می‌تواند مهم‌ترین کلید شما در انجام سریع‌تر و لذت بخش‌تر کارهای منزل باشد. به طور مثال مشخص کنید که ابتدا از چه نقطه‌ای از منزل کار نظافت را شروع می‌کنید. نکته بسیار مهمی که در همین باره وجود دارد آن است که نباید هرگز بدون نظم و داشتن برنامه وارد فرایند کار خانه شوید زیرا تا به خود بیایید می‌بینید غرق در اقداماتی شده‌اید که یا ضروری نبودند یا از توان فعلی شما خارج هستند.

۳- عادت به انبار نشدن کارها | تصور کار در تمام بخش‌های خانه هم وحشتناک است! پس در صورتی که کارهای روزانه را به‌طور مرتب و در زمان مناسب انجام دهید قطعا کارهای نظافت منزل در شرایطی کنترل شده و با کیفیت بالاتر انجام می‌شود. از طرف دیگر خانه شما همیشه به‌قدر کافی مرتب خواهد بود. به همین دلیل است که می‌گوییم به جای این که کار خانه را مثلاً به آخر هفته موکول کنید با کارهای کوچک روزانه و مداوم هم سرعت خود را افزایش دهید و هم از خستگی و کار فرسایشی پرهیز کنید.

۴- قانون مهمان در جلوی در| فرض کنید همین الان مهمان جلوی در خانه است؛ با چه سرعتی چه کارهایی را انجام می‌دهید؟ قرار دادن لباس‌های چرک و کثیف از اتاق‌ها در سبد مخصوص یا لباس شویی، مرتب کردن روی میزهای اصلی، چیدمان مبلمان و… پس با این قانون از هرج و مرج در فضای خانه با یک کار سریع فرار کنید.

برای نوشتن این مطلب از «چیدانه» کمک گرفته شده‌است

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن