اقتصادی

زیر آبی قیمت ماهی!

کد خبر : 43054

قیمت بعضی از انواع ماهی‌ از پاییز گذشته بیش از ۲برابر گران شده است.

صبح مشهد– بارها در همین صفحه از غول گرانی نوشتیم که انگار قرار نیست تمام شود و گلوی مردم را رها کند. در ادامه گرانی بی‌سابقه مرغ، گوشت، حبوبات، برنج و… ماهی هم کم کم از سفره مردم حذف می شود و کسی حواسش نیست که ماهی هم پرواز کردن یاد گرفته و اندک اندک از سفره مردم ایران پرواز می کند! در ادامه روند افزایشی قیمت ماهی قزل‌آلا در چند ماه اخیر، این محصول تا بیش از ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته و بالای ۱۰۰ هزار تومان در هر کیلو فروش رفته است. این در حالی است که در مهرماه امسال هر کیلو ماهی قزل‌آلا به‌طور متوسط ۷۹ هزار و ۳۰۰ تومان فروش رفته و تا بیش از ۱۰۰ هزار تومان هم قیمت خورده است، در حالی که قیمت هر کیلو در مهرماه سال گذشته به‌طور متوسط ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان و در شهریور امسال حدود ۶۹ هزار و ۶۰۰ تومان بوده است. گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد که ماهی قزل‌آلا نسبت به شهریور هم حدود ۱۵ درصد و در مقایسه با مهرماه سال گذشته۱۰۰ درصد گران شده است.

قیمت ماهی طی یک سال چقدر گران شده است؟
در سال ۹۷ قیمت ماهی قزل‌آلا ۱۲یا‌۱۳ هزار تومان بود که نشان می‌دهد در سه سال، بیش از ۵۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است. افزایش قیمت گوشت قرمز و مرغ، تقاضای مصرف ماهی را در بازار افزایش داده اما افزایش چشمگیر قیمت ماهی روند نزولی تقاضا را برای این بازار در پی داشته است .

ما در این گزارش به سایت های خرید و فروش آنلاین و سایت های قیمت خوراکی ها مراجعه کردیم و اختلاف قیمت چند نوع ماهی در طول یک سال گذشته را درآوردیم. قیمت ماهی کیلیکا ۵۰۰ گرمی آبان سال گذشته ۱۰هزار و ۵۰۰ تومان بوده اما اکنون ۴۲هزار و ۵۰۰ تومان است و چهاربرابر شده است! ماهی قزل آلای بی استخوان ۴۰۰ گرمی بسته بندی سال گذشته به قیمت ۴۴هزارتومان فروخته می شد اما اکنون ۱۰۲ هزارتومان فروخته می شود و افزایش قیمت بیش از ۲ برابری داشته است! فیله ماهی شوریده جنوب ۷۰۰ گرمی به صورت بسته بندی یک سال پیش ۸۵ هزار تومان بود اما اکنون ۱۸۹ هزارتومان به دست مصرف کننده می رسد. فیله قزل سالمون ایرانی بدون تیغ واستخوان ۵۰۰ گرمی یک سال پیش ۷۱ هزارتومان بود و الان به حدود ۱۲۹ هزارتومان به فروش می رسد. استیک ماهی شیر جنوب با پوست ۷۰۰گرمی در آبان ۹۹ حدود ۹۵ هزارتومان بود ، حالا به ۲۰۵ هزارتومان رسیده است و ۵/۲ برابر شده است. ماهی گیدر ۵۰۰ گرمی که ۶۶هزارتومان بود دیروز با قیمت ۱۳۷هزارتومان به فروش رسید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن