اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

مشهد ۲۰۱۷ فرصتی طلایی برای گسترش تمدن انسان ساز رضوی

کد خبر : 9142

شهردار مشهد گفت: فرصتی طلایی پدید آمده تا این نقطه از بهشت اثرات خود را در تمدن انسان ساز رضوی بر امت‌هایی که بر مدار کفر و شرک شکل گرفته است راهگشای تمام جهانیان باشد.
به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد؛ سید صولت مرتضوی در مراسم افتتاح رسمی مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در تالار قدس حرم مطهر رضوی بیان کرد: مفتخریم در جوار بارگاه منور رضوی کانون فرهنگ و هنر و مودت اسلامی، که به عنوان کانون فرهنگی جهان معرفی شده میزبان کشورهای جهان اسلام باشیم.
وی تصریح کرد:  فرصتی طلایی پدید آمده تا این نقطه از بهشت اثرات خود را در تمدن انسان سازرضوی بر امت‌هایی که بر مدار کفر و شرک شکل گرفته است راهگشای تمام جهانیان باشد.

وی با بیان اینکه مشهد میراث دار معرفت است؛ افزود: امروز به واسطه وسوسه شیطان بزرگ آمریکای جهانخوار و رذالت رژیم صهیونستی بخشی از پیکره جهان اسلام در بی قراری مطلق به سر می برد.

وی تصریح کرد: خرسندیم که مشهد مقدس و در جوار مضجع منور علی بن موسی الرضا کانون قرار و مدارا و مودت اسلامی گشته است.

شهردار مشهد افزود: گردشگران و زائران سفیران مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام هستند و باید در این فرصت طلایی با وحدت، همگرای و یکپارچگی زمینه‌ساز صلح و دوستی باشند.

وی افزود: بر ماست که در سال ۲۰۱۷ ادای دین خود را نسبت به اثرات بی‌بدیل پیامبر اکرم(ص) و عترت پاکش در زندگی بشری ادا نموده و وظیفه آن را به خوبی انجام دهد.

شهردار مشهد ادامه داد: در همین راستا با استفاده از آموزه‌های انقلاب اسلامی ایران، مشهد در پایان سال ۲۰۱۷ با برگزاری رویداد بزرگ پایتخت فرهنگی جهان اسلام همراه با اٌفق چشم‌انداز ۲۰ ساله می‌شود که ارائه دهنده فرهنگ رضوی در جهان باشد.

مرتضوی با بیان اینکه مشهدالرضا(ع) با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری می‌تواند وجهه تاریخی و فرهنگی خود را برای گردشگران و زائراتن نمایان کند، تصریح کرد: وجود یکی از بزرگترین کتابخانه‌های معروف جهان به عنوان جاذبه‌های مکتوب فرهنگ رضوی می‌تواند افزایش‌‍دهنده ظزفیت‌های گردشگری کشور باشد.

وی تأکید کرد: گردشگران و زائران سفیران مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام هستند و باید در این فرصت طلایی با وحدت، همگرای و یکپارچگی زمینه‌ساز صلح و دوستی باشند

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا
بستن