یادداشت روز

رئیس شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی ائتلاف جامعه کارگری و متخصصان شهری مشهد مطرح کرد:

تشکل‌های کارگری باید در انتخابات شوراهای امسال حضور پررنگی داشته باشند/ امنیت شغلی و معیشت همچنان دغدغه اصلی به شمار می رود

کد خبر : 40585

رئیس شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی ائتلاف جامعه کارگری و متخصصان شهری مشهد گفت: در این دوره تشکل های کارگری حضور پررنگ تری باید داشته باشند تا توفیق روز افزونی برای جامعه کارگری ایجاد شود.

به گزارش صبح مشهد، مهدی یداللهی، رئیس شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی ائتلاف جامعه کارگری و متخصصین شهری مشهد گفت: تشکل های کارگری به عنوان نماینده کارگرانند، در دوره های گذشته شورای شهر افرادی توسط این تشکل ها حمایت می شدند ولی بعد از انتخاب کمتر دغدغه کارگران را داشتند.

وی افزود: در این دوره تشکل های کارگری حضور پررنگ تری باید داشته باشند تا توفیق روز افزونی برای جامعه کارگری ایجاد شود اتفاقات دوره پنجم شورای شهر باعث وفاق تشکل کارگری شد که این بار خود برای خود تصمیم بگیرند. ائتلاف جامعه کارگری با حضور تشکل های مختلفی شکل گرفته است که می توانند تاثیرگذار باشد.

یداللهی عنوان کرد: در مشهد ۵۰۰ هزار نفر در این تشکل ها عضو هستند و خدمات می گیرند، در گذشته این ظرفیت برای افراد دیگری خرج می شد اما در عمل جواب نمی گرفتیم. از مزایای این ائتلاف عدم وابستگی به تشکل های سیاسی است و اهداف نمایندگان کارگری دنبال می کند.

حمید زینلی، دبیر شورای اسلامی کار و کانون کارگران بازنشسته سازمان تامین اجتماعی خراسان رضوی نیز گفت: هدف تشکل، اعلام حضور یک ائتلاف صنفی کارگری در شهر مشهد است که به دور از نگاه سیاسی، در راستای خدمت به مشهد و زائران علی بن موسی الرضا خواهد بود.

وی افزود: هدف اصلی ائتلاف، خواسته های صنفی جامعه کارگری بوده و هر کاندیدا که تمایل به حضور در فرآیند ائتلاف را دارد باید در سامانه ثبت نام و سیر مسیر نماید بعد در بستر میثاق نامه با این ائتلاف قرار بگیرد تا مورد حمایت قرار بگیرد.

هادی ابوی، رئیس ستاد ائتلاف جامعه کارگری و دبیر کانون انجمن های صنفی خراسان رضوی نیز اظهار کرد: یکی از مقوله هایی که مغفول مانده معیشت و امنیت شغلی کارگران است. که دلیل آن عدم حضور جامعه کارگری در مجامع قانونی و تصمیم ساز که کمرنگ است.

وی تصریح کرد: اولین هدف ما حضور و مشارکت بالا در انتخابات است تا مردم پای صندوق رای بیایند و بعد از آن افرادی است که برای جامعه هدف دغدغه داشته باشند برای آن این ائتلاف شکل گرفت و ویژه این انتخابات است.

رضا گلستانی دبیر حزب اسلامی کار خراسان رضوی نیز گفت: ما به عنوان یک شهروند دغدغه هایی برای مدیریت شهری و پارلمان شهری داریم مطالبات داریم که باید به دست بیاوریم جای خالی کارگران در پارلمان شهری احساس می شود و برای رسیدن به توسعه پایدار و آرمان شهر باید با آن دست پیدا کنیم در هفته کار و کارگر استارت این ائتلاف شکل گرفت تا چالش و نیازها بررسی قرار گیرد.

وی افزود: به دنبال آن هستیم ایجاد هم افزایی کنیم از ظرفیت بستر جامعه کارگری برای اهداف مشترک و توسعه پایدار شهری استفاده نمایم. ما می توانیم تسهیل گر امور شهری باشیم و حزب اسلامی کار خراسان رضوی به دور از جایگاه سیاسی خود در این ائتلاف حضور دارد.

منبع: ایلنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن