محمد حسین روشنک؛ رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی
حادثه آبادان انصافا حادثه تلخی بود که نیاز به توجه داشت، اما سکوت در مقابل کشتار خودروسازان داخلی چرا؟
صبح مشهد- ۱۳ خرداد ۱۴۰۱، امام جمعه موقت تهران در خصوص حادثه آبادان و حوزه عمران و ساختمان مطالب نیکویی بیان و یادآور شدند همه باید برای رعایت استاندار در ساخت و ساز تلاش کنند و جلوی فساد در این حوزه را بگیرند.
اگر چه این سخنان احسنت دارد ولی اما و اگرهایی که جای پرسش بسیاری دارد.
چرا جناب ابوترابی، امام جمعه موقت تهران به همان شدت نفرمودند فساد در هرجا هست باید نابود شود؟
چرا نفرمودند فسادهای سیاسی در واگذاری مسئولیتها که این روز ها به اوج رسیده لازم است از بین برود؟
چرا این نماینده محترم مجلس نفرمودند داماد برادر و یا خواهر یک مسئول در دفتر وزیر، حتی ریاست جمهور برای واگذاری مدیرکلی در وزارت خانهای مهم واقعا کافی نیست و اوج فساد است؟
چرا از کشتار آدمها توسط خودرو سازان داخلی که روزانه چند ده نفر را در جادهها میکشند، سخنان اینگونه زیبا در نماز جمعه گفته نمیشود و از مسئولین و جامعه خواسته نمیشود درب بنگاههای خودروسازی آدمکش ایرانی را گل بگیرند؟
براساس اعلام مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ، جادههای کشور هر ساعت ۲ قربانی میگیرند، در کنار فوتیها آمار رسمی مجروحین نیز به ۲۹ نفر میرسد. کشته شدگان تصادفات جادهای از ۲۵ اسفند تا ۸ فروردین، ۵۲۰ نفر بوده و به عبارتی، نوروز امسال روزانه ۴۰ نفر یعنی هر روز بیش از حادثه آبادان جان خود را در تصادفات از دست دادهاند؛ چرا برای این فسادهایی که حاصل رد و بدل شدن حواله خودرو در راه پلهها و آسانسورها است حرفی گفته نمیشود؟
کار خوبی است که برای حادثه آبادان ««که همه میدانند ریشه در فساد از نوع علنی و گسترده در وزارت راه و شهرسازی و شهرداریها دارد »» بخاطر ساکت کردن مردم، موقتا چندنفری را زندانی کردند ، اما برای چند صد هزار نفری که بر اثر اشکال خودروهای ساخت بنگاه های دولتی و جادهها کشته و معلول شدهاند و میشوند، چرا یک نفر بازداشت نمیشود؟
واقعا چرا؟ چون مردم سکوت کرده اند؟
چرا امام جمعه موقت محترم و نماینده مجلس از آمار کشتار بر اثر خرابی جاده ها، پراید ها ، پژو ها و… نمیگوید؟
آیا لابی های قوی معاونت وزارت راه و شهرسازی که در دولت قبل نیز آنجا بوده از یک طرف و خودروسازان دولتی از سوی دیگر باعث سکوت ها نمیشود؟