زندگی

پسرهای شوهرم از همسر سابقش با من دشمن شدند!

کد خبر : 46467

چند ماه پیش به خواستگاری مردی که دو پسر داشت، پاسخ مثبت دادم و با هم ازدواج کردیم. پسرهای شوهرم از همسر سابقش، ۵ و ۷ ساله هستند. من خودم هم یک دختر دارم. نمی‌دانم چرا ولی این دو پسر با من دشمن شده‌اند. البته من به شوهرم قول دادم که آن‌ها را مثل دخترم دوست داشته باشم و الان هم دوست دارم ولی تلاش‌هایم برای داشتن ارتباط خوب با آن‌ها بی‌فایده است. چه کنم؟

نویسنده : فهیمه ملکی | روان‌ شناس‌ بالینی دانشگاه علوم‌ بهزیستی

صبح مشهد– مخاطب ‌گرامی، چقدر خوب و پسندیده است که شما سعى دارید با آن‌ها مانند فرزند خود رفتار کنید و درباره این مسئله دغدغه دارید. در ادامه چند توصیه به شما مادر گرامی برای مدیریت این موضوع دارم که امیدوارم کاربردی باشد و ارتباط سالمی بین شما و فرزندان تان برقرار شود.

باید کمی صبور باشید
این ‌طور که در سوال‌تان مطرح کردید، به ‌تازگى ازدواج کردید و براى شکل گرفتن ارتباط صمیمانه‌تر با این دو کودک ۵ و ۷ ساله، به زمان احتیاج دارید چون این فرایند طى زمان و به تدریج اتفاق مى‌افتد. بنابراین با کمی صبر و توجه به نکاتی برای بهبود این رابطه، به نظر می‌رسد به این خواسته قلبی‌تان دست یابید.

با شوهرتان مشورت کنید
همچنین ارتباط این دو کودک با مادر خود هم مسئله مهمى است. اگر مادرشان در قید حیات است و با آن‌ها ارتباط دارد، نوع و میزان ارتباط آن‌ها با مادرشان مهم است. بهتر است پدر براى هر دو کودک با توجه به درک متناسب با سن‌شان، دلیل تغییر شرایط زندگى و خانواده جدید را توضیح دهد. به ویژه براى کودک ۵ ساله که در شرایط سنى حساس‌ترى است و شاید به ‌علت نپذیرفتن جایگزینی برای مادرش، رفتارهای خوبی با شما نداشته باشد.

علایق و نیازهای بچه‌ها را بشناسید
گاهى اوقات زنانى که نقش مادرى براى فرزندان همسر را می‌پذیرند به دلیل نگرانى از این ‌که نقش خود را به خوبی ایفا نکنند، درگیر مراقبت‌هاى افراطى یا دادن خدمات بیشتر از حد معمول به کودک می‌شوند که این مسئله در دراز مدت باعث خستگى و احساس فشار براى مادر مى‌شود و در تربیت کودک هم مشکل ایجاد مى‌کند. به همین دلیل باید حواس‌تان باشد از مراقبت‌هاى افراطى بپرهیزید.

همچنین با همه فرزندان در خانه، عادلانه رفتار کنید. ممکن است شما احساس متفاوتى را با دختر خود تجربه کنید که این موضوعی طبیعى است اما آن چه مهم است نحوه رفتار عادلانه شما با هر سه کودک است. براى برقرارى ارتباط با آن‌ها، باید روحیات‌شان را بهتر بشناسید و علایق، نیازها و اقتضائات سنى هرکدام را در ارتباط‌تان در نظر بگیرید. مشخص کردن زمان‌هایی برای تفریح و شادی، یک توصیه طلایی برای بهبود روابط‌تان به نظر می‌رسد که باید در برنامه‌ریزی ‌هایتان به آن توجه کنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن