شهری

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در همایش کشوری سالمندان:

سالمندان محور وحدت در خانواده ها هستند/ همایش تکریم از سالمندان با حضور ۸۰۰ سالمند تحت حمایت در مشهد برگزار شد

کد خبر : 54841

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در همایش کشوری تکریم از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد با بیان اینکه سالمندان محور وحدت در خانواده ها هستند ،گفت: سالمندان در خانواده و وابستگان، مشکلات و چالش ها را برطرف می کنند و کسی که به سالمند احترام بگذارد به خداوند احترام گذاشته است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، رضا سلم آبادی در همایش کشوری تکریم از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، بیان کرد: باید سالمندان را بزرگ داشت، آنان صاحب تجربیات هستند و در قرآن نیز به سالمندان نگاه ویژه‌ای شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به میزبانی از ۸۰۰ سالمند تحت حمایت کمیته امداد در شهر مشهد، گفت: سالمندان انسان های فرهیخته و دانشمند هستند ، این فرهیختگی نیازمند مدرک نیست، آنان تحولات اجتماع و جامعه را در خانواده مدیریت می کنند و همیشه در خانواده محور وحدت هستند.

وی افزود: از گذشته مرسوم بوده سالمندان به عنوان ریش سفیدان در خانواده چالش ها را برطرف می کردند و از این جهت برای همه ما قابل احترام هستند و کسی که به سالمند احترام بگذارد به خداوند احترام گذاشته است.

سلم آبادی با اشاره به روایاتی در خصوص تکریم سالمندان بیان کرد: رسول‌خدا(صلی الله علیه و آله) در روایتی فرموده است: «إِذَا أَرَادَ اللَّهُ بِأَهْلِ بَیْتٍ خَیْراً… وَقَّرَ صَغِیرُهُمْ کَبِیرَهُم‏؛هر گاه خداوند به خانواده‌ای نظر خیر کند کوچک‌ترهای آن خانواده، بزرگترهای آن را احترام می‌کنند» و در جایی دیگر فرمودند: احترام به مسلمان سالخورده ، احترام به خداوند است و یکی از عوامل برکت در خانه ، حضور سالمندان می باشد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی جایگاه سالمند را برجسته و قابل احترام دانست و در پایان از همه افراد و دستگاههایی که شرایط حضور و تشرف سالمندان به مشهد را فراهم کردند تشکر و قدردانی نمود و خود را خادم سالمندان دانست.

گفتنی است؛ این همایش سه روزه تا ۱۰مهرماه در مشهد مقدس با برنامه های فرهنگی، مذهبی، ورزشی و هنری ادامه دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن