زندگی

شوهرم من را محرم اسرار خودش نمی‌داند!

کد خبر : 31533

نویسنده : راهله فارسی | مشاور

صبح مشهد– مخاطب گرامی مهم‌ترین دلیل پنهان کاری بر می‌گردد به سبک گفت‌وگوی زوج ها. در ادامه، نکاتی در همین باره مطرح خواهد شد.

علت‌های پنهان‌کاری شوهرتان را کشف کنید
بررسی کنید‌که همسرتان وقتی اولین بار موضوعی را به شما گفته، چگونه به او واکنش نشان دادید وچقدر رازدار هستید؟ مخفی کردن موضوعات از همسر می‌تواند دلایل متعددی از جمله ترس و خجالت از بازگویی حوادث پیش آمده یا اشتباهات انجام شده و غالباً ترس از قضاوت شدن داشته باشد. زمانی که راز یک فرد پنهان‌کار به خطر می‌افتد، احساس می‌کند که کنترلش را بر این اطلاعات مهم از دست داده‌ است و ترس از واکنش‌های اطرافیان او را مشوش و نگران می‌کند. با این حال و در قدم اول، شما باید علت پنهان کاری شوهرتان را کشف کنید.

مهارت همدلی را فرابگیرید
یکی از عواملی که باعث پنهان کاری یکی از زوج ها می‌شود، واکنش فرد در مقابل حرف‌های همسرش است. وقتی همسر من واقعیتی را مطرح می‌کند و من از آن در دعوا، جر و بحث‌ها و … استفاده می‌کنم، از آن به بعد او اطلاعات کمتری به من خواهد داد و به مرور، اصلا درباره مسائل مهم تر با من صحبت نخواهد کرد. این مشکل دقیقا همان چیزی است که شما در پیامک‌تان به آن اشاره کردید و ممکن است که علتش همین رفتارهای شما باشد. پس بهتر است با فراگیری مهارت همدلی و گوش دادن اصولی در فضای عاری از قضاوت با همسرتان به گفت و گو بنشینید. در ضمن باید کمی صبور باشید تا او با تغییر رویکردش به مرور زمان، بیشتر از قبل با شما هم صحبت شود.

شاید بیش از حد کنجکاو هستید
چنان چه زن یا شوهری متوجه شود که همسرش موضوعی را از او پنهان می‌کند، بهتر است از کنجکاوی‌های غیر معقول مثل چک کردن تلفن همراه، جیب‌هایش و … خودداری کند. روشن شدن این گونه کنجکاوی‌ها، موجب سلب اعتماد و خرابی رابطه آن‌ها خواهد شد. باید بدبینی را کنار بگذارید و صبر و تحمل به خرج دهید تا همسرتان شما را از آن موضوع مطلع کند، یا گذشت زمان آن را روشن کند. مگر این که شواهد موثقی وجود داشته باشد که باز هم، راهش سرک کشیدن به حریم خصوصی همسر نیست.

رازداری‌تان را تقویت کنید
چنان چه شما مسئله‌ای را که نباید به دیگران بگویید، فاش کنید یا از اطلاعاتی که همسرتان در اختیارتان گذاشته علیه او استفاده کنید، موجب می‌شوید که همسرتان برخی موضوعات را به شما نگوید . بنابراین هیچ‌گاه رازهای دیگران را هم جلوی شوهرتان بازگو نکنید، چه برسد به گفتن رازهای شوهرتان به اطرافیان، دیگر اعضای خانواده و دوستانش.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن